معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

آغاز رزمایش همدلی در بیش از ۱۰هزار واحد آموزشی

کاظمی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام کرونا برای دانش آموزان از رزمایش همدلی در ۱۰ هزار واحد آموزشی خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای تشکل‌های دانش آموزی، با بیان اینکه عرصه‌های جدید در کنار تهدید‌های ایجاد شده فرصت‌های جدیدی را برای ما قرار داده است، بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی به ویژه توجه به حوزه فناوری و استفاده از فناوری‌های جدید و حضور در فضای مجازی در این دوران شکل گرفت.

او با اشاره به اینکه در دوران کرونا تحولات زیادی در فضای مختلف جامعه ایجاد شد، افزود: شرایط بعد از کرونا تغییر خواهد کرد حتی برای تربیت هم شاید تعریف‌های جدیدی دیده شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به وسعت این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش در این حوزه و در بحران‌ها آسیب‌پذیرترین بخش است که تعطیل می‌شود، اولین مکانی است که در تهدید‌ها تخریب می‌شود و آخرین مجموعه‌ای است که بازسازی می‌شود تا کار آموزش را از سر بگیرد.

کاظمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در این حرکت سربلند شد، بیان کرد: این موضوع با کار معلمان، جهاد آموزشی و با حرکت‌های ارزشمند در چند مرحله شروع شد که مرحله اول استفاده از ظرفیت‌های آنان بود که در نهایت آموزش و پرورش یک حرکت ارزشمند و ماندگار را انجام داد و بزرگترین زیرساخت آموزشی را در سطح کشور آماده کرد که در حال تکمیل شدن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در کنار این موارد دغدغه‌های دانش‌آموزان محروم که دسترسی ندارند از زاویه دید برنامه‌ریزان آموزش و پرورش مغفول نماند؛ اولویت اول آموزش و پرورش در این شبکه تشکیل کلاس و درس بود و بعد نیز کانال‌های پرورشی و فرهنگی و مشاوره‌ای شکل گرفت.

تشکیل کانالی برای فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی

او ادامه داد: در جلسات مختلفی که برگزار شد نیازمندی‌های این حوزه تعریف شده است و برای تشکل‌های دانش‌آموزی نیز کانالی مشخص می‌شود؛ از تشکل‌ها انتظار داریم تا برای توسعه ضریب نفوذ شبکه شاد تلاش کنند؛ نیز خواستار تشکیل کانال برای تشکل‌ها در ذیل کانال پرورشی هستیم.

کاظمی اشاره کرد: مقام معظم رهبری نیز بر موضوع جهش تولید تاکید دارند؛ آموزش و پرورش نیز ۱۶برنامه در سطح ملی طراحی کرده است. مقام معظم رهبری در این موضوع روی جوانان علاقه‌مند به کار تاکید دارند ما نیز باید در بحث جهش تولید و بیانیه گام دوم کار را ادامه می‌دهیم و با برنامه‌ریزی جهت کمک مومنانه که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان و در شرایط جدید ضروری دانستند، پیش می‌رویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: آغاز رزمایش همدلی مومنانه را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، در مرحله اول با کمک تمام تشکل‌ها و با محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی در بیش از ۱۰هزار واحد آموزشی تحت پوشش تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن اولیا و مربیان و دارالقرآن‌ها در ۱۵ماه مبارک رمضان مقارن با ولادت امام حسن (ع) شروع می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار