کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

برنج‌های وارداتی معطل تخصیص ارز در گمرک

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج گفت: ۶۰۰ هزارتن برنج بدون تخصیص ارز وارد کشور شد که نیمی از آن در بازار توزیع و نیمی دیگر در بنادر موجود است.

مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت ترخیص برنج‌های وارداتی اظهار کرد: بنابر آخرین پیگیری‌ها رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اولویت تخصیص ارز را به کالا‌های رسوبی دادند.

وی افزود: طبق آمار ۶۰۰ هزارتن برنج بدون تخصیص ارز وارد کشور شد که نیمی از آن در بازار توزیع و نیمی دیگر در بنادر موجود است که دولت باید کمک تا ارز مورد نیاز تامین شود و مشکلی در بازار پیش نیاید.

کشاورز ادامه داد: علی رغم آنکه دولت موافق تخصیص ارز به واردات برنج است، اما بانک مرکزی زیربار تخصیص ارز نمی‌رود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج با تاکید بر ترخیص هرچه سریع برنج‌های وارداتی بیان کرد: با گسترش ویروس کرونا احتمال محدودیت صادرات کالا به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و ذخیره سازی برنج مورد نیاز کشور پیش می‌آید که تعلل در واردات عرضه برنج با قیمت‌های بالا در بازار را به همراه خواهد داشت.

 کمبود عرضه قیمت برنج را افزایش داد

به گفته این مقام مسئول، اگر تمهیداتی برای ترخیص برنج‌های وارداتی اندیشیده شود، مشکلی در تامین برنج‌های وارداتی نخواهیم داشت.

دبیرانجمن واردکنندگان برنج در پایان حداقل مصرف برنج در ماه رمضان را ۲۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود عرضه، فروشندگان با نرخ‌های متفاوت اقدام به عرضه برنج در بازار می‌کنند به طوریکه قیمت با مصوبه ستاد تنظیم بازار ۵۰ درصد اختلاف دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۲۱:۲۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بالاخره متوجه نشدیم در تولید برنج خودکفا هستیم یا خیر ؟
گاهی حتی صحبت از صادرات برنج است و تولید زیاد ، گاهی هم مثل این خبر واردات و کمبود در بازار
آخرین اخبار