آغازثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم

مدیرروابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ثبت‌نام از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم به نشانی www.my.oghaf.ir از تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه جاری لغایت ۱۶ خردادماه انجام می شود.

آغازثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریمبهزاد شکوریدر گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به شیوه‌نامه برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم در کشور، از مرحله شهرستانی و استانی تا ملی و بین‌المللی، یکی از راه‌های ایجاد انس اقشار مختلف جامعه با قرآن کریم است.

او افزود: با توجه به قدمت ۴۰ ساله مسابقات قرآن کریم در کشور ضروری است با بررسی و آسیب‌شناسی مستمر و توجه به نقاط قوت و ضعف سال‌های گذشته، نسبت به برنامه‌ریزی و برگزاری مطلوب مسابقات قرآن کریم در سال جاری پیش‌بینی‌های لازم صورت گیرد.

مدیرروابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به شرایط عمومی برای شرکت در مسابقات، تصریح کرد: داشتن تابعیت ایرانی، اشتغال نداشتن به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش به‌صورت روزانه و داشتن حداقل ۱۸ سال سن، از جمله این ضوابط است.

شکوری با بیان اینکه افرادی  زیر ۱۸ سال بوده، اما دانش‌آموز نیستند، باید در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند، افزود: دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال که به‌صورت شبانه مشغول به تحصیل در آموزش و پرورش هستند، باید در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند.

او با بیان اینکه سکونت در شهرستان محل برگزاری مسابقه که توسط ستاد برگزاری مسابقات شهرستان احراز می‌شود، از دیگر شروط است، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفاً در طول مدت تحصیل، و سربازان صرفاً در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر، می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت خود ثبت‌نام کنند.

اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: کارکنان تمام وقت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، با ارائه گواهی معتبر از محل اشتغال می‌توانند در مسابقات آن شهرستان شرکت کنند.

شکوری ادامه داد: متقاضیان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند و چنانچه در هر مرحله از مسابقات خلاف موضوع اثبات شود، شرکت‌کننده از ادامه مراحل مسابقات حذف خواهد شد.

او افزود: ثبت‌نام تنها از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم به نشانی www.my.oghaf.ir از تاریخ ۶ اردیبهشت‌ماه جاری لغایت ۱۶ خردادماه صورت می‌پذیرد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان کرد: سایت ثبت‌نام، ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۱۶ خردادماه جاری بسته خواهد شد و به هیچ وجه افرادی که در سایت ثبت‌نام نکرده باشند حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

شکوری یادآور شد: با توجه به جدول تجمیع مسابقات شهرستانی، ادارات کل استان‌ها موظفند نسبت به اعلام شهرستان‌های میزبان و همچنین زمان برگزاری مسابقات شهرستانی برای اطلاع‌رسانی به شرکت‌کنندگان از طریق سایت مسابقات قرآن کریم تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری به مرکز امور قرآنی اقدام کنند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.