سناتور آمریکایی: ایران در خاورمیانه قدرتمندتر و ما ضعیف تر شده ایم

کریس مورفی از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در قبال ایران انتقاد کرد.

بر این اساس، مورفی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ایران از هر جنبه ای نسبت به 4 سال قبل در خاورمیانه قدرتمندتر و آمریکا ضعیف تر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در زمانی که ترامپ به تازگی سکان کاخ سفید را در دست گرفته بود، ایران نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار نمی داد. باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا ایران را متقاعد کرده بود نیروهای نیابتی خود را به جنگ با گروه تروریستی داعش بفرستد.

مورفی تاکید کرد: ترامپ به مدعی شد ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران باعث بازدارندگی در مقابل این کشور می شود. با این حال، از زمان ترور وی حمله به نیروهای آمریکایی به جای کاهش، افزایش یافته است. در حال حاضر ایران و نیروهای نیابتی اش به طور مداوم در حال هدف قرار دادن نظامیان آمریکایی هستند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: پرتاب ماهواره بر نظامی از سوی سپاه پاسداران دلیل دیگری است که نشان می دهد اقدامات ترامپ منجر به تهاجمی تر شدن ایران شده است. ترامپ توافق هسته‌ای را متلاشی کرد و به ما قول داد تا یک سیستم جدیدی از فشار بین‌المللی برای مجبور کردن ایران برای توافق جدید بهتر ایجاد کند. این موضوع بدبختانه با شکست مواجه شد. هیچ کسی تحریم‌های جدیدی را تایید نکرد و ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت و هیچ توافق جدید بهتری هم بوجود نیامد.

مورفی افزود: ایران تقریبا در هر جایی که نیروهای نیابتی دارد قدرتمندتر است. خروج ترامپ از سوریه باعث قدرتمند شدن اسد شد. ایران و حوثی‌های یمن (جنبش انصارالله یمن) بیش از هر زمان دیگری نزدیکتر شده‌اند. حزب‌الله کنترل لبنان را در دست گرفته است و تهران بیش از گذشته در بغداد نفوذ دارد.

ترامپ پیش تر در لفاظی بی سابقه مدعی شد به نیروی دریایی آمریکا دستور داده است در صورت مزاحمت از سوی قایق های ایرانی به سوی آنها شلیک کنند. در مقابل، فرماندهان نظامی ایران نیز اعلام کردند در صورت کوچکترین خطا از سوی نیروهای تروریست آمریکایی در خلیج فارس، تمامی واحدهای آنها را منهدم خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار