منتقل نشدن ویروس کرونا از خون و فرآورده های خونی

ویروس کرونا به هیچ عنوان از خون و فرآورده های خونی منتقل نمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسماعیل جعفری مسئول گروه اعزامی سازمان انتقال خون به دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد شرایط ماندن در خانه و کاهش مراجعات مردم، با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه شدیم.

جعفری افزود: بر اساس قوانین ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا، همه دستورالعمل‌های بهداشتی برای انتقال خون رعایت می‌شود و ما به مردم این اطمینان را می‌دهیم که هیچ مشکل و خطری آن‌ها را برای اه‍دای خون تهدید نمی‌کند.

او تاکید کرد: ویروس کرونا به هیچ عنوان از خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود و برای اهدا کنندگان و گیرندگان خون مشکلی به وجود نمی‌آید.

جعفری گفت: پزشک حاضر سازمان انتقال خون تمام شرایط جسمانی اهدا کنندگان و سوابق بیماری او را بررسی می‌کند تا برای اهدای خون، اطمینان حاصل شود.

مسئول اگروه اعزامی سازمان انتقال خون اضافه کرد: با توجه به وجود بیماران تالاسمی، هموفیلی و انجام اعمال جراحی در مراکز درمانی، نیاز به خون در تمام طول سال احساس می‌شود، لذا از مردم تقاضا داریم افرادی که شرایط جسمانی خوبی دارند خون خود را اهدا کنند، تا جان بیماران نیازمند حفظ شود.
 
انتقال پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.