ملی پوش فوتبال کشورمان نسبت به حواشی ایجاد شده درباره کارلوس کی روش واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی تیم برایتون انگلیس درباره حضور پدر و مادرش در انگلیس در ایام کرونایی که سبب راحت‌تر شدن تحمل این شرایط برای او شده است، بیان کرد: متاسفانه شرایط ناشی از کرونا زندگی را برای مردم عزیز ایران و کل مردم جهان سخت کرده است. به هر حال شیوع ویروس کرونا در برایتون هم مانند نقاط دیگر جهان قابل پیش بینی نبود.

در ایام کرونا و در غربت تنها نیستم

او افزود: یک هفته تا ۱۰ روز قبل از شدت یافتن ویروس، خانواده ام به برایتون آمدند. بی شک قرار گرفتن آن‌ها در کنار من با این وضعیت سختی که ایجاد شده است، از لحاظ روحی و روانی خیلی به من کمک می‌کند. خدا را شکر در غربت تنها نیستم (با خنده)

برایتون اولین شهر انگلیس است که کرونا در آن پیدا شد

جهانبخش درباره تمرینات خود در ایام شیوع این ویروس گفت: زمانی که شدت شیوع ویروس در حال افزایش بود، باشگاه ما زودتر از تیم‌های دیگر لیگ انگلیس تمرینات را تعطیل کرد. فکر می‌کنم برایتون، اولین شهر انگلیس بود که این بیماری در آن پیدا شد و از ۹ نفری که برای اولین بار به کرونا مبتلا شدند، ۴ یا ۵ نفر اهل برایتون بودند. به همین دلیل باشگاه تصمیم گرفت زودتر این داستان را کنترل کند.

او افزود: بلافاصله برنامه تمرینی، غذایی و ویتامین‌ها را در اختیار گرفتیم تا طبق آن جلو برویم. در ادامه هم اتحادیه فوتبال انگلیس و سازمان تیم‌های ملی کل رقابت‌ها را تعطیل کرد و تمام تیم‌ها مجبور شدند تمرینات خود را تعطیل کنند و بازیکنان به قرنطینه رفتند.

هفته‌ای سه بار تمرین گروهی بدنسازی انجام می‌دهیم

جهانبخش تصریح کرد: در ادامه باشگاه تجهیزاتی مانند دوچرخه، وسایل بدنسازی، پروتئین و ویتامین‌ها را برای بازیکنان فرستاد. هفته‌ای سه بار با اسکایپ با تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم برایتون ارتباط برقرار می‌کنیم تا ضمن حفظ ارتباط و احوالپرسی، تمرینات بدنی را با مربی بدنسازمان انجام بدهیم. سعی داریم با حفظ شرایط بدنی مان پس از شروع رقابت‌ها بتوانیم وضعیت خوبی داشته باشیم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط کسر قرارداد بازیکنان در انگلیس گفت: طبق دستورالعمل فیفا، بازیکنانی که آخرین سال قراردادشان با باشگاه‌ها است باید تا اتمام فصل و بازی ها، در خدمت تیم‌های شان باشند. درباره شرایط مالی قرارداد‌ها هم در ۲،۳ هفته اخیر با بازیکنان، مدیران و اعضای کادرفنی برایتون صحبت کردیم و قرار شد تصمیم‌های مختلف را بررسی کنیم.

باشگاه برایتون با کسر ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان مخالفت کرد

او ادامه داد: یکی از راهکار‌های فدراسیون فوتبال انگلیس این است که تا سقف ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان از سوی باشگاه‌ها کسر شود و به مرور زمان با خارج شدن باشگاه‌ها از فشار مالی به آن‌ها بازگردانده شود. البته باشگاه برایتون این موضوع را قبول نکرد و گفت کارمندان باشگاه اکنون باید پول خود را بگیرند و بحث مالی برای آن‌ها مهم است. برایتون نمی‌خواهد اکنون شرایط پرداخت‌ها سبک شده و با گذشت زمان شرایط سنگینی را متحمل شود.

بخشی از قرارداد خود را برای کمک به بیمارستان‌ها اختصاص دادیم

جهانبخش تصریح کرد: بازیکنان برایتون تصمیم گرفتند برای کاهش فشار روی باشگاه، ۱۰ درصد قرارداد‌های خود در ماه‌های آوریل، می‌و ژوئن را تخفیف بدهند. در ادامه تصمیم گرفته شد این درصد کمتر شود، اما قرار شد درصدی از قرارداد بازیکنان کسر شده و این پول به کارمندان باشگاه برایتون تزریق شود. از طرفی کل اعضای تیم تصمیم گرفتند بخشی از قرارداد خود را برای کمک به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی شهر برایتون اختصاص بدهند.

برای جلب مجدد نظر سرمربی برایتون باید شرایط جسمانی ام را حفظ کنم

او درباره اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا شرایط خوبی در تیم برایتون داشت، گفت: پس از گذراندن دورانی سخت، شرایط برای من خیلی بهتر شد. روند رو به رشدی را پیش گرفته و جای خود را در ترکیب تیم پیدا کردم. وضعیت خوبی داشتم، اما قبل از بازی با آرسنال به دلیل کرونا بازی‌ها تعطیل شد. احتمال بازی کردن من در آن دیدار خیلی بالا بود چراکه در تمرینات عملکرد خوبی داشتم. به هر حال اکنون باید بازی‌ها به روال عادی بازگردد و خودم هم باید شرایط خوبم را حفظ کنم تا بار دیگر نظر سرمربی تیم را برای حضور در ترکیب جلب کنم.

هجمه‌ها علیه کی روش ناجوانمردانه و مغرضانه است

جهانبخش درباره حواشی‌ای مربوط به پرداخت پاداش‌های تیم ملی درباره کارلوس کی روش ایجاد شده است، گفت: متاسفانه من هم درباره این حواشی صحبت‌هایی شنیدم و به نظر من این انتقاد‌ها مقداری ناجوانمردانه است. کی روش و کادرفنی او نزدیک به هشت سال برای فوتبال ما و تیم ملی زحمت کشیدند. در آن زمان شرایط مثبتی از لحاظ فوتبالی داشتیم.

کی روش و دستیارانش در ایران نیستند تا از خودشان دفاع کنند

او ادامه داد: پس از جدایی کی روش شرایط مان به سمت منفی تغییر کرد. طبیعی است در شرایطی که اکنون کی روش، دستیارانش و حتی برخی بازیکنان در تیم ملی نیستند تا از خودشان دفاع کنند، این هجمه‌ها و انتقاد‌ها غیر حرفه‌ای و ناجوانمردانه است. تمام بازیکنان تیم ملی هم همین نظر را دارند. این مسائل مغرضانه است.

پاداش‌های ما با تیمی مانند هلند قابل مقایسه نیست

جهانبخش تصریح کرد: من قبل از این هم با برخی بازیکنان تیم ملی هلند درباره پاداش‌ جام جهانی ۲۰۱۴ صحبت کردم. پاداش‌های آن‌ها با ما غیر قابل مقایسه است.

سید ایمان جعفری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار