ایران تفسیر یکجانبه فرانسه و انگلیس از قطعنامه ۲۲۳۱ را قویا رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران مواضع فرانسه و انگلیس درباره پرتاب ماهواره نور را غیرقابل قبول خواند و تفسیر یکجانبه این ۲ کشور از قطعنامه ۲۲۳۱ را قویا رد کرد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن غیر قابل قبول خواندن مواضع فرانسه و انگلیس در خصوص پرتاب «ماهواره نور» گفت: به کارگیری فناوری فضایی با اهداف صلح آمیز بخشی از برنامه دفاعی و نیز توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران است و هیچ یک از معاهدات بین المللی ایران را از دستیابی و توسعه این فناوری که به پشتوانه تلاش کارشناسان و نخبگان ایرانی بدست آمده، منع نمی کند.

سید عباس موسوی تفسیر یکجانبه فرانسه و انگلیس از قطعنامه ۲۲۳۱ را قویا رد و تاکید کرد: برنامه هسته ای ایران مطابق فتوای مقام معظم رهبری و نیز طبق گزارشهای آژانس بین المللی اتمی دارای مقاصد انحصارا صلح آمیز است و لذا برنامه فضایی ایران که دارای اهداف دفاعی است، برای مقاصدی غیر از این طراحی نشده است.

سخنگو دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: در حالی که آمریکا با خروج خود از برجام و تحمیل تحریم های غیرقانونی خود علیه ایران هر روز و هر لحظه بند بند قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد را نقض می کند، عدم برخورد کشورهای اروپایی با آمریکا و خودداری از محکوم کردن آن کشور، جای تعجب دارد و حاکی از برخوردهای دوگانه و تن دادن به قلدرمنشی آمریکا در صحنه جهانی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: فرانسه و انگلیس در حالی نسبت به امنیت منطقه ابراز نگرانی می کنند که خود سابقه ای طولانی از حضور تنش آفرین در منطقه داشته و سیاستهای ثبات زدای آنها مانع مهمی در بازگشت امنیت و ثبات منطقه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
به کوری چشم غرب وحشی وغرب گدایان وتروریستهای آمریکایی روزبه روز قویتر و امپراطور تر میشویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هم فرانسه وهم انگلیس واربابشان آمریکا بسیار غلط کردن دراین باره حرف بزنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی خود شماها دارین میگین خیری از انگلیس به ما نرسیده و انگلیس روباه پیر هستش پس چرا این روباه پیر همچنان سفارتخانه داره؟!!!
آخرین اخبار