لزوم رعایت اصول کامل قرنطینگی از سوی مسافران

افرادی که به تازگی از کشور‌های خارجی به وطن بازگشته اند تا دو هفته اصول کامل قرنطینگی را رعایت نمایند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به بازگشت برخی از هم استانیان از خارج کشور، بر رعایت اصول کامل قرنطینگی به مدت دو هفته از سوی این افراد تأکید نمود.

او افزود: یکی از مسائل و مشکلات امروز استان ورود افرادی است که به دلیل سکونت، اشتغال و تحصیل در کشور‌های سطح دنیا به سر می‌بردند و اکنون به دنبال شرایط به وجود آمده مجبور به بازگشت به کشور هستند و احتمال ابتلای آن‌ها به بیماری کووید ۱۹ وجود دارد.

شیرانی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از همه گیری بیماری کرونا، به این هم استانیان عزیز توصیه می‌شود تا دو هفته اصول کامل قرنطینگی را رعایت نمایند.

او ادامه داد: از زمان شیوع کووید ۱۹، تا کنون یک هزار و ۲۰۹ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه، پذیرش و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

شیرانی تعداد افراد نمونه گیری شده بستری و سرپایی را یک هزار و ۴۷۹ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۲۹۱ نفر بوده است.

او افزود: هم اکنون ۳۳ بیمار با علایم مشکوک به کرونا ویروس و مثبت قطعی در مراکز درمانی تحت درمان و مراقبت هستند.

شیرانی اضافه کرد: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۵ بیمار مقیم استان و ۵ نفر از افراد ورودی از کشور کویت و مجموعاً احتساب ۱۰ بیمار مثبت قطعی طی ۲۴ ساعت گذشته، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۳۳۲ نفر است.

او ادامه داد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹، گزارش نشده است و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان همان ۲۵ نفر هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار