امسال اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان خراسان جنوبی نداریم

مدیر رسیدگی به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی گفت: به علت شیوع کرونا اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و امسال اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان نیز نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، نوری مدیر رسیدگی به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی گفت: هر ساله قبل از ماه مبارک رمضان مساجد استان با حضور جمعیت زیادی از مردم و مسئولان و هیئت امنای مساجد غبارروبی می‌شد که امسال با توجه به کرونا ویروس غبارروبی مساجد را به صورت رسمی نداریم.

او افزود: با شیوع کرونا ویروس تمام مساجد از اسفندماه توسط جهادگران و مردم گند ضدایی و ضد عفونی شده و برنامه غبارروبی مساجد را مانند سال‌های گذشته به صورت رسمی نداریم.

نوری ادامه داد: دو ماه است مساجد در حال همدلی در قالب رزمایش‌های مختلف از جمله رزمایش موسسات و کمک مومنانه است و از سویی دیگر بانوان در برخی مساجد خراسان جنوبی در حال دوخت و دوز ماسک هستند و کمک‌های مردمی برای تهیه بسته غذایی به نیازمندان انجام می‌شود و مساجد کانون همدلی‌ها شده است.

مدیر رسیدگی به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: در دو ماه اخیر با توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در برخی مساجد استان نماز جماعت با رعایت فاصله در حال برگزاری است و مردم نیز نکات بهداشتی را رعایت کرده و هر کس مهر فردی خود را از خانه می‌آورد.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۲ هزار و ۱۰۰ مسجد داریم که از این تعداد ۶۰۰ مسجد نماز جماعت برگزار می‌شودد افزود: یک هزار و ۶۰۰ مسجد فعال داریم و برخی از مساجد مناسبتی هستند به عنوان مثال در ایام رمضان و محرم برنامه دارند و برخی از مساجد روستایی نیز به دلیل کمبود طلبه امام جماعت ندارند.

مدیر رسیدگی به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان نداریم.

برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ماه رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به متفاوت بودن برنامه‌های ماه رمضان امسال به دلیل شیوع کرونا و اتخاذ تدابیری در این زمینه گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بقاع متبرکه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان تحت عنوان برنامه کمپین زندگی مؤمنانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی از جمله برنامه‌های امسال است.

حجت الاسلام بخشی‌پور گفت: باتوجه به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمعات به جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت پیش‌بینی فعالیت‌های جایگزین، فعالیت‌هایی به عنوان ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با هدف تقویت فضای معنوی انس با قرآن کریم و دعا و مناجات در جامعه ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات کلی طرح ضیافت الهی افزود: نظافت و ضدعفونی ضریح و شبستان در بقاع متبرکه به صورت روزانه، پخش دائمی تلاوت قرآن، اذان، ادعیه، مناجات سحرگاهی و سخنرانی‌های مناسبتی از بقاع متبرکه و رزمایش ضیافت همدلی که امسال جایگزین برنامه افطاری ساده به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند شده از جمله این اقدامات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بقاع متبرکه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استان تحت عنوان برنامه کمپین زندگی مؤمنانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سسپاه پاسداران و سازمان فضای مجازی سراج نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه ترتیل‌خوانی و جزءخوانی و قرائت مجلسی با حضور قاریان در بقاع متبرکه و پخش در فضای مجازی و برنامه تفسیر قرآن کریم از دیگر برنامه‌های امسال است.

بخشی‌پور ادامه داد: برنامه رسانه‌ای احکام شرعی، تولید مجموعه پوستر مفهومی زندگی مؤمنانه و نصب در سطح شهر، اجرای پویش ختم ۱۱۰ هزار صلوات با نیت دفع بلایا و سلامتی و فرج حضرت صاحب الزمان (عج) و اجرای پویش ختم نیابتی به نیابت از شهید سردار سلیمانی، شهدای سلامت و کادر درمانی کشور از دیگر برنامه‌هاست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی افزود: زیارت مجازی امامزادگان (ویدئو‌های کوتاه و جذاب از امامزادگان برای انتشار در فضای مجازی)، تولید و پخش برنامه تلویزیونی منبر مجازی با عنوان قطره‌ای از دریا از بقاع متبرکه، تولید و پخش برنامه معرفی امامزادگان استان از شبکه استانی و شبکه سراسری شما نیز در ماه رمضان دنبال خواهد شد.

بخشی‌پور تصریح کرد: یکی از ویژه برنامه‌ها در طرح ضیافت الهی، برگزاری طرح ضیافت همدلی است که طی آن از محل موقوفات و کمک خیرین، بسته‌های غذایی در طول ماه رمضان بین خانواده‌های نیازمندی که از طریق کمیته امداد و استانداری شناسایی شده‌اند، توزیع خواهد شد.

او اظهار کرد: مسابقات مجازی از جمله مسابقه پیامکی شهر عاشقی نیز در این ایام اجرا خواهد شد که به صورت سوالات چهارگزینه‌ای از قرآن و نهج البلاغه خواهد بود و هر شب یک برنده خواهیم داشت.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار