هشدار پلیس اسدآباد به دامداران منطقه

رئیس پلیس اسدآباد با اشاره به سرقت‌های احشام این شهرستان به دامداران هشدار داد.

هشدارپلیس اسدآباد به دامداران منطقهسرهنگ افشین یاری فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛گفت: با عنایت به مساعد شدن شرایط جوی وچرای دام‌ها در مراتع و همچنین نگهداری شبانه آن‌ها در خارج از اصطبل‌ها و مراکز سرپوشیده، بمنظور پیشگیری از وقوع سرقت احشام در شهرستان در نگهداری از احشام خود نیز نهایت مراقبت را به عمل آورند.

او افزود: دامداران محل نگهداری احشام خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته، زنگ خطر و روشنایی کافی مجهز کنند.

سرهنگ یاری استفاده از سیم خاردار و یا هر مانع فیزیکی دیگری را در اطراف محل نگهداری دام‌ها ، برای کاهش سرعت عمل سارقان ضروری دانست و اضافه کرد: مالکان، افراد نگهبان و چوپان گله هر چند وقت یک بار در طول روز از گوسفندان سرکشی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هرگونه موارد مشکوک در این خصوص را باید به پلیس ۱۱۰ گزارش داد، اظهارداشت: دامداران آمار تعداد احشام خود را درطول ساعت مختلف شبانه روز کنترل کنند.

او همچنین از دامداران خواست، هر گونه اطلاعاتی همچون تعداد چوپان، نگهبان شبانه و گوسفندان خود را به افراد غریبه  ندهند و از ورود آن‌ها به محل نگهداری احشام و حتی چرای دام‌ها خودداری کنند.


سرهنگ یاری بیان کرد: استفاده از حیوانات و پرندگان نگهبان اهلی مانند سگ و غاز در اطراف و محل نگهداری احشام، بویژه شب هنگام در امر کاهش سرقت و هوشیار کردن چوپان و نگهبان، می‌تواند بسیار موثر باشد.

او  با اشاره به کوچ عشایر و ساکن شدن آن‌ها در سطح منطقه، از روستائیان و دامداران خواست ضمن همکاری با سازمان‌های مرتبط و داشتن سعه صدر و خویشتنداری، از نزاع و درگیری با آن‌ها پرهیز کرده و خواسته‌های قانونی خود را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد با اشاره به روش برخی از سارقان درحین معامله احشام و ارائه چک پول‌های جعلی ویا تعارف موادخوراکی مسموم کننده، از دامداران و افراد چوپان خواست علاوه بر اینکه از فروش دام به افراد غریبه خوداری کرده، مواد خوراکی ونوشیدنی هم از افراد ناآشنا قبول نکنند و تا حد امکان به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.