رسیدگی به ۵۰۷ تخلف حوزه حمل و نقل در مازندران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از رسیدگی به ۵۰۷ تخلف حوزه حمل و نقل، پارسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت:به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای برون شهری ، در جلسات کمیسیون‌های مواد ۱۱ و ۱۲ مازندران به ۹۴ مورد پرونده تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقلی و همچنین ۴۱۳ مورد پرونده تخلف رانندگان حمل و نقل جاده‌ای پارسال در استان رسیدگی و احکام آن‌ها صادر شد.

او افزود: در طی این مدت، جلسه کمیسیون ماده ۱۲ برگزار و منجر به صدور ۹۴ رای برای شرکت‌های حمل و نقلی شد، که ۱۶ شرکت برائت و ۸ شرکت به مدت یک ماه تعطیلی و ۲۳ شرکت به تذکر کتبی و ۴۷ شرکت جریمه نقدی محکوم و همچنین در این مدت یازده جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برگزار و پرونده ۴۱۳ راننده بررسی و احکام لازم صادر شده است؛ که ۳۲۱ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش باری و ۹۲ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش مسافری می‌باشد.

نجفی گفت: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری عبارتند از: صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوءاستفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، جابجایی بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل بارنامه‌های عادی و ترافیکی در جاده‌های استان، عدم ارایه خدمات مطلوب در حین سفر بوده است.

 او افزود:عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار و عدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است.
 
جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل ونقل جاده‌ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار