رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از دستگیری ۲ متخلف عرصه‌های ملی و طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شاهرخ محمودی گفت: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی در شهرک صنعتی دشت بیلو، نیرو‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از مستندسازی و مختصات برداری انجام شده، با حکم مقام قضایی، عملیات خاکبرداری و تخریب اراضی ملی متوقف و لودر که متعلق به شهرداری برده رشه بود، نیز توقیف شد.

رییس اداره حفاظت از منابع طبیعی مریوان از دستگیری یکی دیگر از متخلفان تعرض به عرصه‌های طبیعی خبر داد و اضافه کرد: در پی گشت زنی نیرو‌های پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و گزارشات تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی در روستای کولان نیرو‌های یگان حفاظت به محل اعزام شدند.

او یادآور شد: با تحقیقات انجام شده مشخص شد تخریب و تصرف اراضی ملی توسط یکی از اهالی این روستا انجام شده که با هماهنگی مقام قضایی حکم جلب برای شخص متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی حکم اجرا و متخلف بازداشت شد.

محمودی همچنین از بازداشت یک راننده تراکتور متخلف نیز خبر داد و گفت: در پی گزارشات تخریب، تصرف و قطع درختان جنگلی توسط اهالی روستا و همکاری یک راننده تراکتور با تخریب کنندگان در روستای سردوش با هماهنگی مقام قضایی حکم جلب برای شخص متخلف صادر و با همکاری نیروی انتظامی اجرا، متخلف شد.

او تاکید کرد: اهالی روستاها، دهیاران و شورا‌های روستا‌ها هوشیار باشند، در صورت همکاری با تخریب کنندگان و متصرفان به عرصه‌های ملی و طبیعی، با تمام توان و امکانات و با استفاده از نیروی قهریه بسیار قوی تری با متخلفان برخورد خواهد شد و برای حفظ این منابع خدادادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.