ملی پوش شنا:

دوران کرونا، زمان مناسبی برای ریکاوری است

علیرضا یاوری گفت:دوران شیوع ویروس کرونا بهترین زمان برای ریکاوری ورزشکاران است.

دوران کرونا، زمان مناسبی برای ریکاوری استعلیرضا یاوری ملی پوش شنا در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: ویروس کرونا بر شنای جهان تاثیر منفی گذاشته است. ورزش شنا به استخر نیاز دارد و بیشترین تمرین یک شناگر در آب  است. این دوران یک استراحت اجباری برای ما محسوب می‌شود و باعث می‌شود تا فشار از روی شانه شناگران برداشته شود. در حقیقت دوران کرونایی یک ریکاوری برای ورزشکاران است.

او گفت: اگر بتوانیم تمرین در آب را زودتر آغاز کنیم می‌توانیم زودتر به اوج خود بازگردیم. ما امسال زمان بیشتری نسبت به پارسال برای کسب سهمیه داریم چرا که سال گذشته مسابقات مختلفی از جمله رده‌های سنی آسیا و مسابقات جهانی برگزار شد که فصل بندی را برای کسب سهمیه سخت می‌کرد. مهمترین مسابقه برای ما  رقابت‌های کسب سهمیه المپیک است. همچنان از موافقت و تصمیمات برای شروع تمرینات  اطلاعی ندارم.

یاوری درباره برگزاری جلسه روانشناسی برای ملی پوشان شنا عنوان کرد: جلسه روانشناسی تیم ملی شنا با موضوعات تعیین اهداف و تمرکز برگزار شد که این جلسات به آمادگی ذهنی شناگران در دوران نداشتن تمرین در آب کمک می‌کند.

او در پایان اظهار کرد: از این وقفه ایجاد شده در ورزش هم می‌توان سود برد و هم ضرر کرد. باید سعی کنیم کار‌هایی که تحت کنترل ما هستند از جمله کنترل وزن و ورزش مناسب برای حذف نسبی آمادگی را در اولویت قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: این روز‌ها به دلیل تمرین نداشتن در استخر، تخت فشار هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار