آغاز ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: ثبت نام برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد مهدی قربانیان ، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: ثبت نام برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان از امروز آغاز و تا ۱۶ خرداد ادامه دارد.

او با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات صرفاً از طریق فضای مجازی ممکن خواهد بود و ثبت نام حضوری نداریم، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات می‌توانند از طریق مراجعه به سایت ww.my.oghaf.ir ثبت نام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان گفت: زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی در بازه تاریخی ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه تعیین شده که در شهرستان‌های مختلف بر اساس  زمانبندی انجام می‌شود.

قربانیان ، با بیان اینکه مسابقات استانی نیز در بازه تاریخی اول مرداد تا ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، گفت: مطابق مرحله شهرستانی طبق شیوه نامه سال جاری و همانند دو سال گذشته در ۵ منطقه (هر منطقه متشکل از چند شهرستان) برگزار خواهد شد.

 او افزود:  مسابقات در ۱۰ رشته حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعا خوانی، همسرایی و همخوانی و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد، گفت: موارد آزمون در مرحله استانی از دعای کمیل، ندبه و دعای ایام هفته خواهد بود.

قربانیان با بیان اینکه مسابقات دعاخوانی همزمان با مسابقات استانی قرآن کریم ضبط شده و به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال و داوری خواهد شد، افزود: راه یافتگان به مرحله کشوری از مناجات‌های ۱۵ گانه امام سجاد و مناجات شعبانیه و ابوحمزه ثمالی در مهر ماه ۹۹ به رقابت می‌پردازند.

 او گفت: آزمون رشته تفسیر در مرحله استانی از سوره مریم و در مرحله کشوری از سوره مریم و طا‌ها بر اساس تفسیر نمونه و صفوه التفاسیر انجام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان تصریح کرد: در استان گیلان ظرفیت خوبی از نظر داوری مسابقات قرآن وجود دارد و بر همین اساس داوران در مرحله شهرستانی و استانی، گیلانی هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: قرآن ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.