معادن از بستر‌های مهم توسعه و رونق تولید هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: معادن از بستر‌های مهم رشد، توسعه و رونق تولید هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای معادن این استان گفت: در سال جهش تولید، رونق معادن در اولویت توزیع اعتبارات صنعت، معدن و تجارت باشد.

او افزود: معادن از بستر‌های مهم رشد و توسعه و رونق تولید به شمار می‌رود که باید در این خصوص بیش از گذشته در این حوزه سرمایه‌گذاری کرد.

عباسی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در حوزه معدن، دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌طلبد در این خصوص مطالعات بیشتری انجام داد و محدوده‌هایی که دارای فلزات و کانی‌های ارزشمند هستند را شناسایی و زیرساخت‌های استخراج آن را فراهم کرد.

او ادامه داد: اعتباراتی که به بخش معدن اختصاص می‌یابد صرف زیرساخت‌ها نظیر ایجاد امکانات آب، برق و گاز شود تا زمینه جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی فراهم شود.

عباسی با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف معادن غیرفعال این استان گفت: معادنی که امکان فعال شدن آن‌ها وجود دارد، برای حل مشکلات این واحد‌ها در ستاد رفع موانع تولید باید اقدام کرد و معادنی که امکان فعال شدن را ندارند، مجوز آن‌ها باطل شود.

او تکمیل زنجیره تولید فراورده‌های معدنی را از دیگر ضروریات این حوزه برشمرد و افزود: هم اکنون مواد معدنی به صورت خام از استان خارج می‌شود و ارزش افزوده‌ای به دنبال ندارد، از همین رو سرمایه‌گذاری بر فرآروی این محصولات معدنی نیز یک ضرورت است.

عباسی با بیان اینکه اولویت واگذاری معادن در شهرستان‌ها با نظر شهرداران است اضافه کرد: شهرداران در این خصوص اهتمام ویژه‌ای داشته باشند، تا معادن در اختیار افراد توانمند قرار گیرد و بتوان از این ظرفیت در جهت رونق تولید بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار