روان آب‌های ناشی از بارش‌های بهاره در تالاب هامون/ لایروبی‌های اثربخش

پورمردان گفت: جاری شدن روان آب‌های سیلابی در مسیل‌های منتهی به تالاب بین المللی هامون و بستر آن در روز زمین پاک، خبر بازگشت پرندگان مهاجر و تالاب را به منطقه می‌دهد.

روان آب‌های ناشی از بارش‌های بهاره در تالاب هامون/ لایروبی‌های اثربخشوحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در بازدید از تالاب هامون به مناسب روز زمین پاک در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:جاری شدن روان آب‌های سیلابی (در اصطلاح دشتمال) در مسیل‌های منتهی به تالاب بین المللی هامون و بستر آن در روز زمین پاک، خبر بازگشت پرندگان مهاجر و تالاب را به منطقه می‌دهد.

وحید پورمردان   افزود: با توجه به بارش‌های زمستان گذشته و بارندگی‌های فصل بهار، شاهد جاری شدن روان آب‌های سیلابی در مسیل‌ها و رودخانه‌های منتهی به تالاب هامون هستیم که این بارش‌ها موجب احیای تالاب هامون در بخش‌هایی از تالاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: اجرای طرح‌های متعدد لایروبی، حفر کانال و ... در بستر تالاب هامون و رودخانه‌های منطقه که به تالاب منتهی می‌شود، موجب تسهیل ورود آب به تالاب هامون شده است.

او اشاره کرد: هدایت آب به مناطق خاص در تالاب هامون با اهداف محیط زیستی از قبیل احیای پوشش گیاهی در مناطق بحرانی گرد و غبار، گسترش بیشتر آب در تالاب برای احیای آن و بازگشت زندگی و گونه‌های خاص به این ذخیره گاه زیستکره است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار