همت بلند برادران دهقانی برای تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای

برادران دهقانی اراضی فاقد کاربری ساوجبلاغ را به اراضی تولید انبوه محصولات گلخانه ای تبدیل کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایرج الماسی، رئیس اداره جهاد کشاورزی از تلاش برداران دهقانی در ایجاد یک مجموعه بزرگ و یک پارچه ۴۷ هکتاری در تولید انواع گل و گیاه، سبزی و صیفی جات و ... قدردانی کرد و گفت: کاهش ضایعات و افزایش ۳ برابری تولید از محسنات گلخانه های احداثی برداران دهقانی در شهرستان ساوجبلاغ است .

او افزود: میزان کشت گلخانه ها در ساوجبلاغ به بیش از ۱۴۷ هکتار می رسد که این میزان علاوه بر بهره وری، کاهش ضایعات و افزایش ۲ تا ۳ برابری محصولات با کفیت را نسبت به فضای باز دارد.

رئیس جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: این برادران هر کدام مسئولیت خاصی در اداره گلخانه ها دارند و تخصص هر کدام در تولید متفاوت است.

او افزود: ابتکار جالب این برداران خرید اراضی فاقد کاربری و پست از جمله حفاری های معادن و کوره آجر پزی است که در حال حاضر به یکی از بزرگترین محل ها برای ذخیره آب به میزان دو هکتار و عمق ۲۴ متر رسیده و حجم وسیعی از اب های سطحی و باران را جمع آوری و به مصرف گلخانه ها می رساند.

الماسی از ساخت سردخانه مجهز در این مجموعه برای نگهداری انواع محصولات تولیدی خبر داد و گفت: از سایر کشاورزان انتطار داریم به جای فروش اراضی خود و تغییر کاربری آن برای ساخت و ساز، از ظرفیت آن برای ایجاد گلخانه های کوچک و بزرگ استفاده کنند یا از طریق مشارکت با سایر کشاورزان سهمی در اشتعال و تولید داشته باشند.

او افزود: براداران دهقانی در مجموعه خود ۶۰ کارگر ثابت و سیصد کارگر فصلی را مشغول کار کرده اند که این میزان اشتغال جدایی از فعالیت های حمل و نقل و تاسیسات و فروش است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.