انتقاد مسکو از شائبه افکنی آمریکا در خصوص استاندارد‌های هسته‌ای روسیه

معاون وزیر امور خارجه روسیه تلاش‌های آمریکا را برای ایجاد شک و تردید درباره استاندارد‌های کشورش در زمینه ایمنی هسته‌ای، غیرقابل قبول خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز گفت مسکو راهبرد جدید انرژی آمریکا را مورد مطالعه قرار خواهد داد و واضح است که واشنگتن به دنبال احیای صنعت ملی اورانیوم کشورش است و در عین حال تلاش می‌کند بر استاندارد‌های ایمنی هسته‌ای روسیه شک و تردید ایجاد کند که این، امری غیرقابل پذیرش است.

در راهبرد جدید آمریکا برای بازگرداندن رهبری هسته‌ای به این کشور که روز جمعه منتشر شد و برای بررسی در اختیار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور قرار گرفت، آمده است: آمریکا باید در بازار فناوری هسته‌ای با پیشی گرفتن از روسیه و چین، به رهبری جهانی تبدیل شود.

پکن نیز پیشتر از راهبرد جدید انرژی آمریکا انتقاد کرده بود.

به گفته ریابکوف، این گزارش «بسیار گسترده و تخصصی است؛ به تجزیه و تحلیل نیاز داشته و تعدادی مقرارت دارد که احتمالا نیازمند اظهارنظر‌های دیگر از سوی روسیه خواهد بود.» ریابکوف در ادامه افزود: «تلاش‌هایی وجود دارد که ما را متهم می‌کند استاندارد‌هایی ناکافی در زمینه امنیت هسته‌ای داریم. برای ما چنین ارزیابی غیرقابل قبول است؛ زیرا روسیه یک ابرقدرت شناخته شده جهانی در این زمینه است.»

روز گذشته نیز میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین از تلاش آمریکا برای رقابت با مسکو در حوزه فناوری هسته‌ای در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرده بود. او گفته بود برنامه‌های واشنگتن برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار فناوری هسته‌ای در رقابت با روسیه بسیار عجیب به نظر می‌رسد و نشان می‌دهد آمریکا هنوز از واقعیت ویروس کووید-۱۹ آگاه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار