گام های نخستین ساخت مسکن ملی در البرز

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: قرارداد تامین تسهیلات ساخت ۶ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی با بانک مسکن در این استان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، محمدرضا صفایی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی البرز گفت:در اجرای طرح اقدام ملی مسکن که از سال گذشته در کشور آغاز شد، ۱۰ هزارو ۷۵۰ واحد مسکونی به عنوان سهمیه استان البرز تعیین شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی البرز افزود: این واحد‌ها در قالب‌های مختلف اعم از واگذاری زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله، خودمالکی، تعاونی و پروژه‌های دیگر تعریف و به تصویب وزارت راه وشهرسازی رسید.

صفایی گفت: در تلاش هستیم از طریق حوزه‌های املاک و حقوقی راه و شهرسازی، اراضی موجود دولتی در سطح شهر‌های استان به طرح‌های مسکن برای مردم اختصاص دهیم.

او افزود: اکنون فاز اجرایی واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های نظرآباد، اشتهارد، فردیس و کرج عملیاتی شده است.

معاون اداره کل راه و شهرسازی البرز به شمار ثبت نام شدگان برای طرح اقدام ملی مسکن دراین استان اشاره کرد و گفت: نام نویسی این افراد در ۲ مرحله از طریق سامانه طرح اقدام ملی در البرز انجام شد که ۱۱ هزار نفر در ماه‌های آذر و اسفندماه پارسال در این سامانه نام نویسی کردند.

صفایی افزود: تاکنون ۸۰۰ نفر از این افراد پس از پالایش صلاحیت برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات معرفی شده و بررسی وضعیت سایر ثبت نام شدگان در دست اقدام است.

اوگفت: شیوه نامه‌های اجرایی برای ساخت مسکن در استان البرز ابلاغ شده و برنامه‌هایی در این زمینه در دست اقدام است وطرح‌های مختلفی برای توسعه مسکن در استان البرز دنبال می‌شود تا به توان مشکل مسکل اقشار آسیب پذیر و فاقد مسکن را برطرف کرد.


معاون اداره کل راه و شهرسازی البرز افزود: یک سری تفاهم نامه با نهاد‌های دولتی و عمومی مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن و ستاد فرمان حضرت امام (ره) در حال مذاکراتی هستیم که این نهاد‌ها در استان زمین دارند.

صفایی گفت: این اراضی پس از تغییر کاربری برای ساخت مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اختصاص می‌یابد، تلاش می‌شود در قالب طرح اقدام ملی مسکن، واحد‌های مسکونی در این اراضی ساخته شود.

او افزود:بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز طرح‌هایی برای توسعه مسکن محرومان در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در دست اقدام دارد که ما در حال بررسی این طرح‌ها و اختصاص زمین برای ساخت مسکن توسط بنیاد مسکن هستیم، تلاش می‌شود با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهر‌هایی مانند اشتهارد و شهرجدید هشتگرد ۵۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی البرز افزود:استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر یکی از مناطق مهاجرپذیر کشور بوده که اکنون طرح‌های مختلف برای تامین مسکن مردم در قالب مسکن مهر، تعاونی‌های مسکن، مسکن محرومان، انبوه سازان و طرح اقدام ملی مسکن در آن در دست اقدام است.

صفایی افزود:نزدیک به ۹۰ هزار واحد مسکونی مهر توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها در این استان عملیاتی شد که حدود ۹۰ درصد این واحد‌ها تکمیل شده است.

انتهای پیام /ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عابدی
۰۰:۲۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
منم آذر ماه 1400 ثبت نام کردم با 4 فرزند چرا جوابش نیومده
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۱:۳۵ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
چه آشی ؟چه کشکی؟
Iran (Islamic Republic of)
آرتین
۱۳:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیاافرادقرعه کشی میشوند؟