افزایش ۱۶ درصدی قیمت زولبیا و بامیه ماه رمضان

در ماه مبارک رمضان امسال قیمت زولبیا و بامیه در بازار این استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۱۶ درصد بیشتر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،فرزاد سردارزاده با اشاره به اینکه قیمت زولبیا و بامیه توسط اتحادیه قنادان استان تعیین و به تصویب کارگروه تنظیم بازار نیز رسیده است،گفت: هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز به قیمت ۲۲ هزار تومان و نرخ درجه یک آن هم هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

او قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ۲ در بازار استان را ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته در مجموع افزایش ۱۶ درصدی پیدا کرده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این میزان افزایش قیمت زولبیا و بامیه در نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه آن بویژه گرانی شکر اتفاق افتاده است.

سردارزاده تاکید کرد: بازرسان این سازمان در ماه مبارک رمضان بطور ویژه بر عرضه کالا‌های اساسی در بازار نظارت دارند و مردم هم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گران فروشی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و موارد تخلف را اطلاع دهند.

او با بیان اینکه از یکم اسفند سال ۹۸ تا ۳۱ فروردین سال جاری ۱۸ هزار و ۴۴۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی در بازار استان انجام شد، گفت: در نتیجه این بازرسی‌ها توسط کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۸۳۶ تخلف احراز شد.

سردارزاده با بیان اینکه تخلفات احراز شده در قالب ۷۰۷ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، اضافه کرد: در این مدت ۹۲۶ مورد گزارش مردمی به شیوه تلفنی، کتبی و حضوری نیز در خصوص تخلفات صنفی به این سازمان ارائه شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.