خبر‌های ضد و نقیض رسانه‌ها درباره وضع سلامتی کیم جونگ اون همچنان ادامه دارد

در چند روز اخیر خبر‌های ضد و نقیضی درباره اوضاع جسمانی رهبر کره شمالی و احتمال مرگ او در رسانه‌های مختلف جهان منتشر شده است و همچنان رسانه‌ها به انتشار چنین خبر‌هایی ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله آلمان، در روز‌های اخیر شاهد انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره وضع سلامت جسمانی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هستیم. آخرین بار در دهم آوریل (۲۲ فروردین) بود که خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) تصاویری از رهبر ۳۷ ساله این کشور در حال نظارت بر یک رزمایش نظامی و بازدید از نیرو‌های پدافند هوایی در غرب این کشور منتشر کرد، اما پس از آن زمان تاکنون دیگر خبری از حضور او در انظار عمومی منتشر نشده است.

نشست سالانه مجمع عالی خلق کره که هر ساله در دهم آوریل و پیش از روز تولد «کیم ایل سونگ» رهبر و بنیانگذار فقید کره شمالی، که در ۱۵ آوریل است برگزار می‌شد، پس از دو روز تاخیر و بدون حضور کیم برگزار شد. ریاست این نشست را «چو ریونگ هایه» رئیس هیئت رئیسه مجمع عالی برعهده گرفت. کیم حتی در جشن تولد پدربزگش هم حضور نداشت.

اما انتشار اخبار و شایعات درباره احتمال مرگ رهبر کره شمالی پس از آن گسترش یافت که وب سایت «دیلی ان‌کی» مستقر در کره جنوبی که بیشتر اخبار همسایه شمالی خود را منتشر می‌کند، در ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) گزارش داد که کیم در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) در بیمارستانی در این کشور بستری شده و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است.

شبکه سی ان ان نیز روز بعد به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: آمریکا با نظارت اطلاعاتی آگاهی دارد که رهبر کره شمالی، پس از انجام یک جراحی در معرض خطر جدی قرار دارد.

انتشار خبر‌هایی مبنی بر اعزام یک تیم پزشکی چینی به کره شمالی در ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره مرگ و یا وخیم بودن وضع سلامت کیم را افزایش داد. بسیاری از خبرگزاری‌ها نوشتند او پس از عمل ناموفق در اغما به سر می‌برد و یا آنکه احتمال مرگ او را مطرح ساختند و از جانشینی احتمالی خواهر ۳۱ ساله‌اش خبر دادند.

روز گذشته، ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت)، نیز یک وب‌سایت ژاپنی با نام «شوکان گندای» از ناموفق بودن عمل رهبر کره شمالی خبر داد. بنا به نوشته این وب‌سایت، او پس از عمل جراحی به اغما رفته و دارای زندگی نباتی است.

اما رسانه‌های آمریکایی پا از این هم فراتر گذاشته و اعلام کردند احتمالا کیم جونگ اون فوت کرده است. نیویورک پست به نقل از معاون مدیر تلویزیون «اچ کی اس» هنگ‌کنگ گزارش داد کیم درگذشته است. نیویورک پست نوشت معاون این شبکه تلویزیونی گفته است «منابع بسیار موثقی به او اطلاع داده‌اند که کیم جونگ اون درگذشته است.»

تاکنون منابع رسمی چین و کره شمالی درباره این اخبار و شایعات واکنشی نشان نداده‌اند.

اما در این میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که پیشتر خواستار مذاکره با کیم جونگ اون بود و سه بار با او دیدار کرده و در سال میلادی از مرز کره شمالی نیز عبور کرده بود این اخبار را بازی رسانه‌ها و جعلی اعلام کرد. او در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان گفت: «فکر می‌کنم این گزارش، نادرست بود و از سوی یک شبکه ساخته شده بود. شنیده‌ام که آن‌ها از اسناد قدیمی استفاده کرده‌اند. این‌ها چیز‌هایی هستند که شنیده‌ام. شنیده‌ام که این گزارش‌ها غلط هستند. امیدوارم که این گزارش‌ها نادرست باشند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه افزود: «حالا بعضی‌ها ممکن است بگویند، اوه این وحشتناک است. وحشتناک نیست. امیدوارم حالش خوب باشد. فکر می‌کنم گزارشی جعلی بود که سی‌ان‌ان آن را ساخت.»

گفته می‌شود رئیس‌جمهور همچنین در پیامی به کره شمالی برای رهبر این کشور آروزی سلامتی کرده است.

امروز نیز شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند قطاری که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با آن مسافرت می‌کند، در مجتمعش در ووسان قرار گرفته است. به گفته این خبرگزاری، این موضوع اگر چه نمی‌تواند گویای زنده بودن یا مرگ رهبر کره شمالی باشد، اما می‌تواند احتمالی از حضور وی و افراد خانواده‌ی او در این منطقه خاص در شرق کشور کره باشد.

«الخاندرو کائو دو بنوس» رئیس اتحادیه دوستی دو کره، نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «ما گزارش‌های رسمی از پیونگ یانگ دریافت کرده ایم که نشان می‌دهد اخبار رسانه‌های غربی مبنی بر وخامت حال کیم جونگ اون صحت ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بهشون بگن زودتر يه جانشين بذارن
آخرین اخبار