دغدغه روز/ نگرانی های مختلف داوطلبان پیرامون برگزاری کنکور ۹۹ + نتیجه پیگیری

از میان انبوه پیام‌های دریافتی در تاریخ هفتم اردیبهشت در سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع کنکور به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم مطرح شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از میان انبوه پیام‌های دریافتی مردم از طریق (پیام‌رسان‌ها، سایت باشگاه خبرنگاران جوان (صدای مردم) و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۹۱۵) در تاریخ هفتم اردیبهشت در سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع کنکور به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم مطرح شده است.

موضوع مذکور برای پیگیری به گروه‌های مربوط ارجاع داده شد و نتیجه آن در همین خبر اعلام خواهد شد.

دغدغه روز/ نگرانی های مختلف داوطلبان پیرامون برگزاری کنکور  ۹۹ + نتیجه پیگیری

 



زمان برگزاری کنکور

ما را سردرگم کردن وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش!

آخه زمان کنکور چه روزی هست!! مطالب حذف شده واسه نظام قدیم هم هست یا خیر!! کلا نظام قدیم فراموش شده!!! به شدت دچار استرس و سردرگمی شدیم.


کنکور تجربی نظام قدیم-سازمان سنجش

چرا سازمان سنجش مسئول مستقیم برگزاری کنکور اعلام نمیکنه و روزانه وزارت آموزش و پرورش یک فتوای جدید می دهند. چرا اصلا به نظام قدیم توجه نمی شود.

 

کنکور۹۹

چرا حرفی از کنکور نظام قدیم نیست؟؟ چرا تاریخ دقیق اعلام نمیشه؟؟ چرا وزارت آموزش و پرورش هر روز یه چیزی میگن؟؟ انصاف هست تو شرایط کرونایی و اقتصادی جوانان کشور را با استرس از بین ببرند.

 

کنکور

آقا قرار بود حرف ما را برسونید و بگید این امتحان های ۱۲ ام را ۶ تا ۸ هفته عقب بیندازند.

 


کنکور سراسری ۹۹

با سلام و خسته نباشید. بنده یک دانش آموزش فارغ التحصیل نظام قدیم هستم که میخواهم در کنکور سراسری شرکت کنم. با توجه به انتشار اخباری مبنی بر لحاظ ۸۰ درصد مطالب برای دانش آموزان نظام جدید میخواهم بدانم آیا کنکور سراسری عادلانه برگزار خواهد شد با توجه به اینکه حجم مطالب درسی افرادی همچون من هم بیشتر و هم دشوارتر است؟ لطفا پیگری کنید که حداقل برای ما نیز ۸۰ درصد اعمال گردد چرا که کنکور یک آزمون عادلانه باید باشد.

 

مؤسسه‌های کنکور

سلام خسته نباشید. با توجه به تعطیلی موسسات کنکور به دلیل کرونا قانونا باید آنها بخشی از پول ما را برمیگرداندند ولی متاسفانه با گذاشتن چند ویدیو قضیه را پاک کردند و هر چه میگوییم جواب نمی دهند. واقعا چرا مرجعی نیست که رسیدگی کنه، من اگر می خواستم فرزندم با فیلم درس بخونه خب از اول ۱۵ میلیون پول نمیدادم. من معلم هستم و این پول زیادی برای من است. خواهش میکنم رسیدگی کنید و پیگیر باشید چند بار تا الان گفتم ولی کسی پیگیر نیست.


نتیجه پیگیری نگرانی داوطلبان پیرامون برگزاری کنکور ۹۹

پس از ارسال این سوژه توسط شهروندخبرنگاران عزیز برای باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع به سرویس علمی  ارجاع شد. پس از پیگیری های متعدد، پاسخ سوالات خود را به تفکیک در ادامه مشاهده میکنید:

زمان برگزاری کنکور

برای زمان برگزاری کنکور رئیس سازمان سنجش گفته است: کنکور سراسری ۲۰ روز بعد از امتحانات نهایی برگزار خواهد شد اما از جهت دیگر زمان برگزاری کنکورسراسری، وابسته به اعلام تقویم آموزش و پرورش است. 

در جایی دیگر وزیر آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری کنکور گفته است: پس از برگزاری امتحانات نهایی نیازمند ۳ هفته فرصت برای برگزاری کنکور سراسری هستیم که با این وجود زمان برگزاری کنکور سراسری به هفته سوم تیر موکول می‌شود. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که با وجود گذشت ۲ ماه از تعطیلی مدارس و نزدیک شدن به کنکور سراسری هنوز آموزش و پرورش تصمیمی قطعی برای برگزاری امتحانات نهایی اتخاذ نکرده است. مشروح پاسخ به این سوال را در لینک زیر مشاهده کنید.

 نتیجه پیگیری:زمان برگزاری کنکورسراسری، وابسته به اعلام تقویم آموزش و پرورش

تعویق زمان کنکور

فاطمه زرین آمیزی، مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی سازمان سنجش آموزش درباره تعویق مجدد کنکور‌ها گفت:  اگر ستاد مقابله با کرونا به سازمان سنجش بگوید آزمون‌ها بنا به شرایط کشور و شرایط بحرانی کرونا به تعویق بیفتد؛ باز هم اقدام به تعویق می‌کنیم. در غیر این صورت مطابق زمان برگزاری که اعلام شده آزمون را برگزار می‌کنیم.
علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت در توییت خود نوشت: در تصمیم‌گیری برای شرایط برگزاری آزمون‌های سراسری قطعا سلامت داوطلبان، اصلی‌ترین محور خواهد بود. جزئیات بیشتر درباره این موضوع را در پیوند (لینک) زیر دنبال کنید.

 نتیجه پیگیری:درخواست داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۹ برای تعویق مجدد کنکور

وضعیت نظام قدیمی ها و امتحانات پایه دوازدهم 

در رابطه با برگزاری کنکور از ۸۰ درصد دروس و حذف ۲۰ درصد منابع گفت: هنوز وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه حذفی را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام نکرده است تا سازمان هم آن را ملاک عمل قرار دهد.اگر آموزش و پرورش حذف ۲۰ درصد از دروس و آزمون را از ۸۰ درصد به سازمان سنجش اعلام کند؛ قطعا برای اجرای این شیوه بین داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید متجانس سازی می‌شود.
امتحانات پایه دوازدهم قطعا حضوری خواهد بود و حجم امتحانات هم ۸۰ درصد محتوا با ۲۰ نمره خواهد بود و ۲۰ درصد هم نمره اختیاری است تا آموزش‌های ارائه شده دوره کرونا هم ترتیب اثر داده شود؛ آزمون کنکور هم بر اساس آن خواهد بود.

جزئیات بیشتر را در لینک زیر دنبال کنید:
نتیجه پیگیری:حذفیات کنکور ۹۹ شامل نظام قدیمی‌ها می‌شود؟

بازگشت پول داوطلبان توسط مؤسسه های آزاد کنکور 

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره چگونگی بازپرداخت شهریه ها توضحاتی ارائه کرد که در لینک زیر می توانید دنبال کنید:
نتیجه پیگیری:
سرانجام فعالیت و بازگرداندن شهریه آموزشگاه‌های علمی چه می‌شود؟

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
تورا خدا درمورد این موسسه های کنکور حرف بزنین،ببینیم موضوع چیه.
یکی میگه خوبه یکی میگه بد آلان وضعیت ما چیه؟
من دهم تجربی از یه خونواده فقیرم اگه واقعا خوبه از یه جایی پول تهیه کنیم دی وی دی بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۴:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پس تکلیف اون بیست درصدی که ماخوندیم چیمیشه
یعنی زحماتمون هدر میره
Iran (Islamic Republic of)
Ppp
۱۵:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام...محض رضای خداحرف ماروبه گوش این مسئولین برسونید...هرروزیه برنامه ی جدیدبه خدااسترس گرفتیم...مگه مسئولین به فکرماهانیستن..پس لطف کنن کنکوررواواخرمردادیااوایل شهریوربرگزارکنن...بخداظلمه چون خیییلیهادرگیرکرونابودن ونتونستن درس بخوونن شایداین فرصت باقیمونده بتونه به ماکمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
پشت کنکوری 5ساله
۰۳:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام لطفا محض رضای خدابه فکرمانظام قدیمی هاهم باشیدامسال هم اخرین سال کنکورماست هم سوالات کنکورماسختتروزمانبرترهم یه عمری راپای کنکورگذاشتیم اگر20درصدمطالب فقطبرای نظام جدیدیهاحذف شه این فقط بهنفع پشت کنکوریهای نظام جدیدتمام میشه وبس پس ماچه گناهی کردیم که هم عمرمون تلف شه هم امسال سال آخرمونه هم کتابامون سختتره بی عدالتیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام .مسئولین محترم آموزش و پرورش و سازمان سنجش چرا پاسخگو نیستید؟چرا هردفعه حرفتان را عوض میکنید .به خدا ظلم است که این همه فشار و استرس به ما وارد میکنید در این روزهای مهم سرنوشت ساز .خواهش میکنم کنکور سراسری را تا اخر شهریور یا مهر ماه به تعویق بندازین.هرروز یه حرف جدید .مارو از بلاتکلیفی دربیارین.از یه طرف استرس کرونا گرفتن سر جلسه از یه طرف ناقص بودن آموزش ازیه طرف حذف بیست درصد که معلوم نیست واسه جدید هست یا قدیم طرف مشخص نبودن روز کنکور از یه طرف اپلیکیشن شاد بدردنخو از یه طرف آموزش و پرورش میگه ۲۰درصد جذف از اون طرف سنجش میگه من خبر ندارم
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی حسینی
۲۳:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئولین محترم لطفاً روی حرفتون بمونید.مگه قرار نشد کنکور رو و امتحانات رو دوماه به تعویق بندازید.مگه رییس جمهور محترم چنین حرفی رو توی تلویزیون نزدن که به هر مدت که تعطیل باشین از اون طرف همون مقدار به سال تحصیلی افزوده میشه.حداقل امتحانات و کنکور رو دو ماه به تعویق بندازین تا حقی از کسی ضایع نشه.
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۸:۱۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا این پولی که برای موسسه های کنکوری دادیم خیلی سخته برامون من خودم ۲ میلیون واسه بیستا آزمون دادم ۹تاشو رفتم یعنی آزمون ۱۰۰ هم که حساب کنی باید یک و صد به من برگردونند.تو رو خدا پیگیر باشید.این پول شرعا خوردنش حلال نیست.
آخرین اخبار