کمبود شدید دارو در بیمارستان‌ها بلای جان بیماران انگلیسی

کمبود شدید دارو در بیمارستان‌های انگلیس، خطرات جانی جدی را متوجه بیماران این کشور در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت میرور، گزارش‌ها حاکی از کمبود شدید دارو در بیمارستان‌های سراسر انگلیس است که جان بیماران را به شدت به خطر بیندازد.

بنا به گزارش میرور، پس از افزایش سه برابری تقاضای دارو در انگلیس، بیمارستان‌های این کشور به شدت با کمبود دارو برای درمان بیماران خود دست و پنجه نرم می‌کنند. پزشکان انگلیسی می‌گویند آن‌ها به دلیل کمبود دارو، از دارو‌های جایگزین استفاده می‌کنند، زیرا بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها با کمبود جدی هشت داروی اساسی خود روبرو است.

روزنامه ساندی تایمز روز یکشنبه گزارش داد پزشکان هشدار دادند که برخی دارو‌های جایگزین می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی از جمله حملات قلبی خفیف را برای بیماران به دنبال داشته باشد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که دولت انگلیس با انتقادات بسیاری به دلیل ناکاآمدی در تامین منابع مورد نیاز سیستم سلامت ملی برای نجات جان مردم مواجه است. همچنین ناکارآمدی دولت لندن در تامین تجهیزات محافظتی پزشکان و کادر درمان صدای اعتراض بسیاری را درآورده است.

دومنیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس، که در پی ابتلای بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور، اداره امور را در دست دارد، روز یکشنبه اعلام کرد این کشور در برهه حساسی قرار دارد. او اعلام کرد: «ما در مرحله حساس و خطرناک بحران کرونا قرار داریم و لازم است با احتیاط عمل کنیم.»

بر اساس آخرین آمارها، شمار قربانیان ویروس کرونا در بیمارستان‌های انگلیس روز شنبه از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت. این آمار در مقایسه با آمار روز جمعه با افزایش ۸۱۳ نفری همراه بود. در ماه مارس مقامات بخش سلامت اعلام کردند بودند که آمار نهایی ۲۰ هزار مرگ بر اثر کووید ۱۹ آمار خوبی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار