توزیع بیش از ۴ هزارتن انواع نهاده‌های دام و طیوردر کردستان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از توزیع چهار هزار و ۴۵۰ تن انواع نهاده‌های دام و طیور دربین بهره برداران و تولید کنندگان این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید احمد ذکریایی نژاد امروز در جلسه کمیته توزیع نهاده‌های دامی استان گفت: وزارت جهاد کشاورزی تا کنون هفت هزار و ۸۶۹ تن انواع نهاده‌های دام و طیور به این استان تخصیص داده است.

او افزود:تا کنون چهار هزار و ۴۵۰ تن از این میزان شامل سه هزار و ۳۰۰ تن ذرت و یک هزار و ۱۵۰ تن کنجاله سویا در بین بهره برداران و تولید کنندگان توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در مرحله دوم نیز سه هزار و ۴۱۹ تن شامل ۲ هزار و ۲۶۰ تن ذرت و یک هزار و ۱۵۹ تن کنجاله سویا براساس مفاد نامه معاونت امور تولیدات دامی وزارتخانه توزیع می‌شود.

ذکریایی نژاد یادآور شد: سال گذشته نیز در این استان ۲۰۰ هزار و ۵۵۱ تن انواع نهاده‌های دام و طیور شامل ۹۹ هزار و ۱۵۹ تن کنجاله سویا، ۵۹ هزار و ۱۱۷ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۸۵۰ تن نیز جو و ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: این میزان نهاده توسط شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۷۳ هزار و ۲۶ تن و بخش خصوصی به میزان ۹۷ هزار و ۱۰۰ تن خریداری و طی معاملات پرورش دهندگان دام و طیور در سامانه بازارگاه توزیع شده است.

وی یادآور شد: ۳۰ هزار و ۴۲۵ تن سبوس مورد نیاز دام نیز توسط تشکل‌ها و واحد‌های صنفی خوراک دام و طیور توزیع شده است.

 استان کردستان  دارای سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۱۱۶ هزار کندوی زنبور عسل است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.