میزان خسارت وارد شده به باغات کوهرنگ در حال بررسی است

فرماندار کوهرنگ گفت: بارش تگرگ خسارت سنگینی به مزارع کشاورزی، باغات و مراتع این شهرستان وارد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هوشنگ مصطفوی فرماندار کوهرنگ گفت: بارش تگرگ خسارت سنگینی به مزارع کشاورزی، باغات و مراتع این شهرستان وارد کرده و برآورد ارزش ریالی آن در حال بررسی کارشناسی است.

او افزود: بررسی میدانی از مناطق مختلف برای برآورد خسارت و بررسی سطح باغات آسیب دیده آغاز شده است، که این آمار به زودی جمع بندی و اطلاع رسانی می‌شود.

مصطفوی اضافه کرد: شواهد موجود حاکی از خسارت ۱۰۰ درصدی تگرگ به باغات بخش صمصامی و سایر مناطق شهرستان است که در این خصوص لازم است سازمان جهادکشاورزی برای جبران این خسارت همکاری مناسبی با مردم داشته باشد.

او با اشاره به بارش ۳۰ میلیمتری باران طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان گفت: علاوه بر آن ۴۰ سانتیمتر برف نیز در ارتفاعات این شهرستان وجود داشت، به طوری که گردنه‌های شاه منصوری و چری به سبب کولاک برف در شب گذشته برای ساعاتی مسدود شد، اما با کمک راهداران این محور‌های ارتباطی هم اکنون بازگشایی شده و تردد در آن روان است.

مصطفوی افزود: با توجه به وقوع رعد و برق و بارش شدید برای روز‌های پایانی هفته، توصیه می‌شود تا افراد از صعود به ارتفاعات و اسکان در حاشیه رودخانه به طور جدی پرهیز کنند.

او ادامه داد: همچنین به افرادی که قصد سفر به این شهرستان دارند توصیه می‌شود تا در روز‌های پایانی هفته به این شهرستان سفر نکنند و چنانچه ضرورتی وجود داشت خودرو‌های خود را مجهز به وسایل ایمنی کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.