تولید انواع اقلام پیشگیری از شیوع کرونا توسط کارآموزان کردستانی

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: در جریان همراهی با ستاد ملی مبارزه با کرونا، کارآموزان این استان ۳۸۴ هزار و ۱۵۰ عدد انواع اقلام پیشگیری از شیوع این ویروس تولید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید جمیل احمدی گفت: این اقلام شامل ۳۲۹ هزار عدد ماسک، ۱۱ هزار و ۱۵۰ دست گان و هشت هزار عدد (چهار هزار جفت) دستکش بود که از اسفند سال گذشته همزمان با شروع بکار ستاد ملی مبارزه با کرونا تولید شده است.

او با بیان اینکه ۱۰ آموزشگاه در ۶ شهرستان این استان در تولید این میزان اقلام مشارکت داشتند، افزود: سنندج با سه آموزشگاه و ۱۳۸ هزار ماسک و یک هزار و ۴۵۰ دست گان بیشترین میزان تولید را داشته است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان یادآور شد: هشت آموزشگاه آزاد این استان در کنار ۲ مرکز آموزش دولتی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور با موقعیت شناسی خود نیاز جامعه را تشخیص داده و اقدام به تولید ماسک‌های بهداشتی و البسه بیمارستانی کردند.

احمدی گفت: این مراکز شامل آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای باران قروه، پرنیان شهرستان کامیاران، هنردوخت، ترینج و باران شهرستان سنندج، جویندگان دانش و مهشید شهرستان بانه و آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای محک شهرستان سقز و مراکز آموزش فنی حرفه‌ای شهرستان‌های سقز و مریوان است که روزانه توان تولید حدود ۱۰ هزار عدد ماسک و ۱۰۰ دست البسه بیمارستانی ایزوله را دارند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان یادآور شد: مواد اولیه مراکز آموزش فنی حرفه‌ای آزاد توسط خیران شهر‌های سنندج، بانه، کامیاران، سقز و قروه و مراکز دولتی نیز از سوی اداره کل تامین شده که روانه مراکز مصرف از جمله بیمارستان‌ها شده است.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه‌ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.