بیش از ۱۶۰ مورد بستری ناشی از ویروس کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بستری حداکثر ۱۶۷ مورد مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به اقدامات پیشگیرانه موثری که تاکنون در استان انجام شده است فقط از ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد برای بستری مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ استفاده شده است.

 هاشمی از اشغال تخت ۲۰ درصدی دیگر بیمارستان‌های استان در شرایط شیوع کرونا ویروس خبر داد و افزود: آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ حالت زیگزاکی پیدا کرده و در حال حاضر آمار استان شیب تندی ندارد و فقط در حوالی ۲۸ اسفند و ۱۲ فروردین شیب بالایی داشتیم.

او حداکثر موارد بستری در بیمارستان را ۱۶۷ مورد از ۶۰۰ تخت اعلام کرد و اظهار داشت: اقدامات بزرگی نظیر غربال گری در سطح استان باعث شد تا خوشبختانه آمار استان به سطح استان‌های دیگر نرسد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وضعیت غربالگری استان را بسیار عالی توصیف و عنوان کرد: از طریق سامانه و تماس تلفنی حدود هفت هزار نفر در استان که نیاز به مراقبت داشتند شناسایی شدند.

هاشمی عنوان کرد: با انجام این غربالگری گسترده، از مراجعه تعداد زیادی از افراد به مراکز درمانی و چرخش ویروس کاسته شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن تقدیر از مردم که قرنطینه خانگی و فاصله گزاری اجتماعی را رعایت کردند، گفت: همه باید به پروتکل‌های وزارت بهداشت توجه ویژه داشته باشند، تا حد امکان تماس محیطی را کاهش دهند، زیرا شرایط ما هنوز شرایط خروج از بحران نیست و ممکن است دچار مشکل شویم.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.