اتحادیه اروپا به پنهان‌کاری تحت فشار چین متهم شد!

با افزایش اتهامات مبنی بر تحت فشار بودن اتحادیه اروپا از سوی چین، این اتحادیه با سوالات فراوان روبه‌رو شده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با افزایش ادعاها مبنی بر اینکه این اتحادیه انتشار اخبار نادرست درباره کرونا از سوی چین را کوچک جلوه داده، با سوالات زیادی روبه‌رو شده‌است.

ادعا می‌شود با فشاری که از سوی چین به اتحادیه اروپا وارد شده این اتحادیه دست به کوچک جلوه دادن انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا از سوی چین زده است.

یکی از اعضای پارلمان اروپا به جوزپ بورل نامه‌ای نوشته و در آن درخواست کرده است که اتحادیه اروپا تمام و کمال و رسمی به ادعاهای روزافزون مبنی بر آنکه اتحادیه اروپا، با فشار چین، انتشار اخبار نادرست از سوی چین درباره کرونا را کم‌اهمیت جلوه داده، پاسخ بدهد.

هفته گذشته نیویورک تایمز از تاخیر و بازنویسی گزارش مقامات اتحادیه اروپا، تحت فشار چین، خبر داد.

در گزارش‌های ادعایی درباره بازنویسی اخبار آمده، رئیس ارتباطات سرویس‌های خارجی اتحادیه اروپا در نامه‌ای به همکارانش نوشت: «اگر این اخبار منتشر شود، چین تهدید بزرگی برای ما خواهدبود.»

بورل ماه گذشته در سخنرانی خود  گفت اتحادیه اروپا در صحنه جهانی روایات از ویروس کووید-۱۹ باید از خود دفاع کند.

پیش از این مقامات آمریکایی نیز با متهم کردن چین به سوءاستفاده از بحران شیوع ویروس کرونا مدعی شدند پکن اطلاعات درباره این بیماری را  پنهان کرد تا پیگیری مقابله با این بیماری غیرممکن شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار