عرضه شفاف نهاد‌های دامی راهکار جهش تولید

نهاده‌های دامی اگر با قیمت مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار نگیرد امکان جهش تولید وجود ندارد.

مهاجر رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه ۵۰ درصد مرغ تولیدی مازندران در استان مصرف و ۵۰ درصد به استان‌های دیگر صادر می‌شود، گفت: مرغداران با شیوع کرونا نه تنها حاشیه سود خود را از دست دادند بلکه ضرر هم کردند.

او افزایش قیمت نهاده‌ها را از جمله مشکلات صنعت مرغداری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نهاده‌های دامی زیادی در بنادر استان انبار شده است و خواسته فعالان صنعت طیور این است که نهاده‌ها با ارز دولتی و متناسب با نیاز‌های خود را دریافت کنند.

مهاجر گفت: دولت همان ابتدا میزان تخصیص نهاده‌ها به مرغداران را مشخص کند تا مرغداران متناسب با میزان نهاده‌هایی که دریافت می‌کنند اقدام به تولید کنند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران گفت: با شیوع کرونا وزن مرغ‌ها دوبرابر شده است و اگرچه شرکت پشتیبانی امور دام استان بخشی از مرغ‌های مازاد را خریداری می‌کند، اما ظرفیت سردخانه‌های استان کمتر از میزان تولید مرغ است.

او با بیان اینکه بحث کمبود سردخانه‌ها اگرچه در حال مدیریت است، اما مرغدار اگر هر ۴۵ تا ۵۰ روز سالن‌های خود را خالی کند این مشکلات پیش نمی‌آید.

مهاجر گفت: مرغداری‌ها بجای اینکه هر کیلوگرم نهاده را ۱۳۰۰ خریداری کنند آن را تا ۱۸۰۰ تومان هم خریداری کردند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار