مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال بیش از ۴۶۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت می‌شود، اما اگر تا پایان هفته جاری شاهد بارندگی در لرستان نباشیم مزارع کوهدشت و پلدختر آسیب جدی می‌بینند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   جواد صالحیان، اظهار داشت: امسال بیش از ۱۹۶ هکتار از اراضی استان به کشت دیم گندم اختصاص‌یافته‌اند همچنین بیش از ۴۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هکتار از مزارع استان مختص به کاشت جو دیم شده‌اند، افزود: همچنین کشاورزان لرستانی ۶ هزار و ۸۰۰ از زمین‌های آبی خود را به کشت آبی جو اختصاص داده‌اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: در حال حاضر وضعیت کشت‌های گندم و جو نسبت به سال گذشته بهتر بوده، اما اگر در هفته پیش رو شاهد بارش نباشیم آسیب جدید به مزارع شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر وارد می‌شود.

صالحیان با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم دو هزار و ۵۰۰ تومان و جو یک هزار و ۶۸۰ تومان است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از ۴۶۰ هزار گندم در لرستان برداشت می‌شود که از این میزان حدود ۳۶۰ هزار تن خریداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر محصولات یادشده امسال بیش از یک هزار و ۷۸۰ هکتار از مزارع لرستان مختص به کشت کلزا بوده که بر اثر خسارت‌هایی که تگرگ در شهرستان‌های دلفان و سلسله به این مزارع وارد کرده امسال تنها یک هزار و ۲۰۰ هکتار از آن‌ها قابلیت محصول دهی دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: قیمت خرید تضمینی کلزا چهار هزار و ۶۰۰ تومان بوده همچنین سهمیه لرستان در حوزه کشت چغندر قند پنج هزار و ۵۰۰ هکتار بود که تا به امروز چهار هزار و ۱۰۰ هکتار از آن کشت شده و پیش‌بینی می‌شود میزان تولید این محصول در لرستان ۳۳۰ هزار تن باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.