اتحاد جشنواره‌های مهم دنیا برای برگزاری یک رویداد آنلاین

یک رویداد ۱۰ روزه مجازی قرار است فیلم‌هایی را از نسخه آنلاین جشنواره ترایبکا با مشارکت جشنواره‌های دیگری مثل ساندنس، کن، ونیز و برلین به نمایش بگذارد.

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، بعد از آنکه همه گیری ویروس کرونا منجر به بسته شدن سینما‌ها و لغو بسیاری از جشنواره‌های مهم سال در کن و نیویورک شد، بیش از ۲۰ فستیوال در سراسر جهان با یکدیگر برای یک رویداد مجازی و نمایش فیلم در یوتیوب با یکدیگر متحد شدند.

این جشنواره که  ۱۰ روزه خواهد بود، به نام «ما یکی هستیم: یک جشنواره فیلم جهانی» نامگذاری شده و قرار است متحوا‌هایی را که توسط جشنواره های برلین، کن، ساندنس، تورنتو و ترایبکا تهیه شده اند به نمایش بگذارد. ترایبکا و یوتیوب اعلام کردند که این رویداد از ۲۹ می‌شروع به کار خواهد کرد.

در این جشنواره، فیلم، مستند، موسیقی، کمدی و گفتگو‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد. هیچ جزئیاتی از برنامه ریزی این رویداد اعلام نشده و بعید به نظر می‌رسد برنامه های این جشنواره  فیلم‌های جدید و مهم که معمولا در جشنواره‌ها نمایش داده می‌شوند را شامل بشود.

برگزاری جشنواره کن در فرانسه که قرار بود در ماه می ‌برگزار شود فعلا در حالت تعلیق است و درباره زمان برگزاری جشنواره‌های ونیز و تورنتو  قطعیتی وجود ندارد.

برگزار کنندگان جشنواره فیلم کن روز دوشنبه اعلام کردند که آنها از پیوستن به این رویداد مفتخر هستند.

آنها اعلام کردند: نمایش فیلم‌ها و استعداد‌های فوق العاده، به مخاطبان این امکان را می‌دهد ظرافت‌های قصه گویی از سراسر جهان و همینطور شخصیت هنری از هر جشنواره را تجربه کنند.

جین رزنتال، موسس جشنواره لغو شده ترایبکا می‌گوید: این ایده برای الهام بخشیدن و متحد کردن مردم در سراسر دنیا در طول همه گیری ویروس کرونا است و در حال حاضر همه دنیا به بهبود نیاز دارند.

این جشنواره به صورت رایگان برگزار می‌شود و تنها از بینندگان درخواست می‌شود که به صندوق همبستگی سازمان جهانی بهداشت که مربوط به کرونا است، کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار