در آمریکا میلیون‌ها ماسکی که وجود خارجی نداشتند، فروخته شدند!

دو کلاهبردار آمریکایی در بحبوحه شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور، اقدام به فروش اینترنتی میلیون‌ها ماسکی کردند که وجود خارجی نداشتند و از این طریق میلیون‌ها دلار به جیب زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل نشریه آمریکایی هیل، مقامات قضایی آمریکا روز گذشته دو مرد کالیفرنیایی را متهم کردند که در روز‌هایی که شیوع کووید-۱۹ در این کشور به اوج خود رسیده بود از طریق اینترنت میلیون‌ها ماسکی را که وجود خارجی نداشتند به فروش رسانده‌اند.

بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، دونالد آلن ۶۲ ساله و منوئل ریولیای ۳۷ ساله در این ارتباط دستگیر شده و به توطئه و کلاهبرداری از طریق اینترنت متهم شده‌اند. آن‌ها تلاش می‌کردند خریداران را ترغیب کنند که بیش از ۴ میلیون دلار به حساب آن‌ها واریز کنند تا ماسک در اختیار آن‌ها قرار دهند، حال آنکه این ماسک‌ها اصلا وجود خارجی نداشتند.

این دو نفر یک وب‌سایت برای شرکت خود با عنوان گروه بازرگانی بین المللی و سرمایه گذاری (ICIG) ایجاد کردند و به دروغ گفتند با تجار جهانی، مؤسسات پزشکی و سایر سازمان‌های فروش تجهیزات محافظتی پزشکی از سال ۲۰۱۴ همکاری کرده‌اند. آن‌ها همچنین گفتند شرکتشان برای فروش میلیون‌ها ماسک قرارداد‌هایی دارد و جعبه‌های خالی را وکیوم کرده و در دفتر کارشان گذاشته بودند تا نشان دهند جعبه‌ها پر از ماسک است. آن‌ها به یک مامور اجرای قانون فدرال که نماینده یک سرمایه‌گذار بود بیش از یک میلیون ماسک متعلق به شخص سومی که با آن‌ها مرتبط نبود نشان داده بودند.

«کریگ کاربینیتو» رئیس کارگروه مبارزه با کووید-۱۹ در این خصوص گفت: «متهمان در این پرونده مرتکب کلاهبرداری ماهرانه‌ای شدند تا قربانیان خود را فریب دهند، تا آنجا که جعبه‌های خالی را بسته و برچسب گذاری کرده و سعی کرده‌اند آن‌ها را به عنوان وسایل محافظ شخصی واقعی بفروشند.» این مقام در ادامه اضافه کرد «مردم نیز باید مراقب چنین نقشه‌ها و طرح‌های کلاهبرداری باشند.»

از زمان شیوع کرونا در آمریکا بیمارستان‌ها و ایالت‌های آن در سراسر کشور از کمبود تجهیزات محافظتی پزشکی شکایت داشته‌اند و اکثرا نبود لباس و ماسک مناسب را هم برای کادر درمان و هم برای بیماران گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار