پیش بینی خرید تضمینی ۱۸۰ تن گندم در سال زراعی جاری اصفهان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت:پیش بینی می‌شود ۱۷۰ الی ۱۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۹ صورت گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن حاج عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی گندم در استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به تناوب زراعی گندم، کلزا، کشت‌های بهاره و محصولات کشاورزان می‌توانند بنا بر شرایط اقلیمی و منطقه‌ای انتخاب کشت داشته باشند.

او افزود: با به کارگیری توصیه‌های ترویجی، اقدامات فنی، مدیریت تغذیه و مبارزه با آفات و علف‌های هرز راندمان تولید گندم افزایش یافته است و میانگین تولید این غله به چهار تن در استان اصفهان رسیده است که هنوز هم با رکورد گندم فاصله دارد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اذعان داشت: ۶۰ هزار و ۵۱۰ هکتار از اراضی سطح کشت در استان اصفهان به گندم آبی اختصاص یافته است و سهم سطح زیر کشت دیم گندم در استان اصفهان بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۷۰ هکتار است.

او بیان داشت: در مجموع ۷۸ هزار و ۷۸۰ هکتار از عرصه‌های کشاورزی زیر کشت گندم رفته است.


۲۹۰ هزار تن تولید غله گندم در استان اصفهان

 

حاج عابدی با اشاره به بازگشایی زاینده رود و بارش‌های جوی بهاره تصریح کرد: تولید غله گندم در سطح استان اصفهان بالغ بر ۲۹۰ هزار تن پیش بینی شده است که با برنامه ریزی‌های انجام شده در چارچوب وظایف سازمان تعاون روستایی خرید‌های تضمینی، حمایتی و توافقی توسط سازمان تعاون روستایی استان اصفهان انجام خواهد شد.

او با اشاره به متولی اصلی خرید تضمینی گندم که همان اداره کل غله است، افزود: سازمان تعاون روستایی استان اصفهان و شبکه تعاونی اتحادیه در مقام مباشرین خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند که پیش بینی می‌شود ۱۷۰ الی ۱۸۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۹ صورت گیرد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به جانمایی ۴۵ مرکز مجهز خرید تضمینی گندم گفت: با تصویب هیأت وزیران قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین شده است و با توجه به افزایش راندمان در تولید این غله ارزش اقتصادی برای کشاورزان محفوظ می‌ماند.

او اضافه کرد: خرید تضمینی گندم در استان اصفهان از شهرستان‌های شمال و کویری آغاز می‌شود و به مناطق سردسیر ختم می‌شود.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.