تجهیز ۲۶ هزار هکتاری اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از تجهیز ۲۶ هزار هکتاری اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، غلامی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در ۲۱ میلیون متر مکعب  منابع آبی استان  صرفه جویی شده است.

او با اشاره به اینکه خراسان جنوبی همیشه با خشکسالی و کمبود آب رو به رو بوده است. افزود:گسترش استفاده ازسیستم‌های نوین آبیاری می‌تواند به مصرف بهینه و استفاده بهتر از منابع آبی کمک کند.

غلامی ادامه داد: در سیستم آبیاری نوین روش‌های مختلف آبیاری سطحی و تحت فشار وجود دارند که هر نوع از این سیستم‌ها روش‌های آبیاری مختص به خود را دارند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  با بیان اینکه تاکنون ۲۵ هزار وهکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده اند ، اظهار کرد: از این میزان؛ تجهیز ۱۷ هزار هکتار در سه سال اخیر صورت گرفته که ۲۱ میلیون متر مکعب صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال داشته است.

او تصریح کرد: ۱۴۱ هزار هکتار اراضی آبی در استان وجود دارد که از این میزان تا به امروز حدود ۲۶ هزار هکتار به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده و سالانه ۱۰ هزار هکتار نیز به این میزان افزوده می‌شود.

غلامی افزود: از ابتدای سال ۹۹ نیز تا به امروز ۴۰۰ و ۳۰ هکتار از اراضی استان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده اند.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های زیرکوه با ۸۰۰ هکتار، سربیشه با ۵۰۰ هکتار و قائن با ۷۳۰ هکتار بالاترین میزان استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده اند.

او بیان کرد: دولت و سازمان جهاد کشاورزی به ازای هر هکتار ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به روش آبیاری تحت فشار و ۷ میلیون تومان به سیستم‌های آبیاری کم فشار کمک بلاعوض درنظر گرفته است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.