بسته اخبار حوادث قزوین امروز نهم اردیبهشت ۹۹

دستبند پلیس بر دستان شایعه ساز فضای مجازی/کشف ۲۷۰ راس دام سرقتی/توقیف محموله شیر خشک قاچاق / اجرای ۲۱ طرح ارتقای امنیت اجتماعی

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز نهم اردیبهشت سال ۹۹ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،سرهنگ حسین رشید تبار فرمانده انتظامی شهرستان بویین زهرا گفت: فردی در شبکه اجتماعی "اینستاگرام" اخبار کذب و دروغ در خصوص ویروس کرونا و توهین به مقدسات بارگذاری کرده بود که با رصد فضای مجازی پلیس فتای شهرستان، شناسایی شد.

سرهنگ رشید تبار با بیان اینکه با تلاش مستمر ماموران انتظامی این فرماندهی، محل اختفای متهم شناسایی ودر یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد، افزود: این فرد بعد از تشکیل پرونده و اعتراف به جرمش برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین زهرا با تاکید بر اینکه پیگیری‌های پلیس برای شناسایی و برخورد با شایعه سازان فضای مجازی همچنان ادامه دارد، یاد آور شد: کاربران فضای مجازی به شایعات و دروغ‌پردازی‌های برخی افراد در شبکه‌های مجازی توجه نکنند و به آن دامن نزنند و اخبار موثق را تنها از طریق رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال کنند.

کشف ۲۷۰ راس دام سرقتی در آبیک

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی افزایش سرقت دام در سطح شهرستان آبیک، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سردار مهدی حاجیان افزود: با تشکیل اکیپی از ماموران مجرب و انجام اقدامات پلیسی و چندین شبانه روز کار اطلاعاتی، ماموران موفق شدند یکی از سارقان را در یکی از روستا‌های شهرستان آبیک شناسایی کنند.

او با اشاره به اینکه ماموران پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند تصریح کرد: در بازرسی از محل ۲۰۰ راس دام سرقتی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: متهم در بازجوئی‌های ماموران به جرم خود و همدستی با ۲ نفر دیگر اعتراف کرد که با راهنمایی او هر دو متهم دستگیر و در مخفیگاه آنان نیز ۷۰ راس دام سرقتی کشف شد.

سردار حاجیان در پایان با اشاره به اینکه در این زمینه یک مالخر دستگیر شد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی، به مراجع قضایی معرفی شدند.

توقیف محموله شیر خشک قاچاق در شهرستان البرز

سرهنگ بهرام منصوری فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: روز گذشته مأموران یگان امداد هنگام گشت زنی در عوارضی بیدستان به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند.

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده در بازرسی از آن ۳۰ کارتن حاوی ۳۷۰ قوطی شیرخشک قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کردند.

سرهنگ منصوری اضافه کرد: ارزش کالای قاچاق کشف شده ۷۵ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با اشاره به توقیف خودرو خاطر نشان کرد: راننده متخلف با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

اجرای ۲۱ طرح ارتقای امنیت اجتماعی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ۲۱ طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، در نقاط اصلی و حاشیه‌ای استان در فروردین ماه اجرا شد، که برخورد با سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و مزاحمان از مهم‌ترین اولویت‌های پلیس در اجرای این طرح‌ها بود.

سردار مهدی حاجیان افزود: در اجرای این طرح ها، ماموران موفق به دستگیری ۷۹ نفر، معتاد و مجرم به علت ارتکاب جرائمی از قبیل مزاحمت برای نوامیس و حمل سلاح سرد و مواد مخدر دستگیر کنند.

او با بیان اینکه در این طرح‌ها ۹ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: ماموران موفق شدند، ۱۰ دستگاه خودرو و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف را نیز توقیف و روانه پارکینگ کنند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: همچنین با اجرای این طرح‌ها ۳ عدد باطری و یک دستگاه خودرو مسروقه و یک دستگاه موتور سیکلت سنگین ۱۰۰۰ سی سی قاچاق نیز توقیف شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پلمب یک واحد منزل که محل مصرف مواد مخدر و تردد افرادمعلوم الحال بود اذعان داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده پاتوق‌های فروشندگان موادمخدر و یا هرگونه فعالیت غیرقانونی و مشکوک که منجر به آسیب‌ها و جرائم اجتماعی می‌شود مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف ۲۰ دستگاه موتور سیکلت متخلف در تاکستان

سرهنگ کوروش عزیزی فرمانده انتظامی تاکستان گفت: در طرح توقیف و برخورد با موتورسواران متخلف، ۲۰ دستگاه موتور سیکلت توقیف و روانه پارکینگ شد.

او اعلام کرد: متخلفان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار