بزودی پنج قرارداد جدید سرمایه‌گذاری در بندر چابهار منعقد می‌شود

شهدادی گفت: بزودی پنج قرارداد جدید سرمایه‌گذاری به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه احداث مخازن فرآورده‌های نفتی و انبار‌های نگهداری کالا در بندر چابهار منعقد می‌شود.

حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: بزودی پنج قرارداد جدید سرمایه‌گذاری به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه احداث مخازن فرآورده‌های نفتی و انبار‌های چند منظوره نگهداری کالا در بندر چابهار منعقد می‌شود.

او اظهارداشت: اقدامات انجام شده در زمینه برنامه‌ریزی جذب بار و کالا از طریق بندر چابهار و استقبال صاحبان عمده بار و کالای کشور و همچنین اختصاص تخفیفات و مشوق‌های ویژه برای بندر چابهار سبب شده تا شاهد رشد ۲۰ درصدی جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در سال ۹۸ طی هفت فقره قرارداد باشیم.

او افزود: این قرارداد‌ها به ارزش بیش‌از ۴۰۸ میلیارد تومان و در زمینه احداث مخازن نفتی، گازی (LPG)، قیر، احداث انبار‌های چند منظوره نگهداری کالا و ایجاد سایت شستشو و ضدعفونی کامیون‌ها است.

معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به صادرات محصولات یخچالی خرما، کیوی، سیب درختی و صادرات موادمعدنی از بندر چابهار و ارائه تخفیفات و مشوق‌های ویژه در سال گذشته خاطرنشان کرد: تمرکز بر توسعه ترانزیت و افزایش بار ترانزیتی و صادرات از اهداف و برنامه‌های امسال این بندر است، که در این راستا می‌توان با توجه به ظرفیت‌های بندر استمرار بازاریابی و همکاری سایر ارگان‌های مرتبط مسیر بار ترانزیتی کشور افغانستان را به بندر چابهار تغییر داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار