تامین کود مورد نیاز کشاورزان آذربایجان شرقی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی به کشاورزان اطمینان داد مشکلی در زمینه تامین کود در استان نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،باقریان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مدیران ادارات تابعه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری از نظر تامین و توزیع کود ازته، فسفاته و پتاسه با وجود برخی موانع و چالش‌های پیش رو مشکلی جدی نداریم.

او افزود: شرکت‌های پتروشیمی تولید کنندگان کود اوره که بیشترین مصرف در بخش کشاورزی را دارد، در زمان پیک مصرف در تحویل کود اوره تعلل و کوتاهی می‌کردند که با پیگیری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این مشکل برطرف شد.

او با بیان اینکه به خاطر تحریم‌ها در تهیه بعضی کود‌ها فسفاته با مشکل و کمبود مواجه هستیم درباره توزیع کود ازته در سال گذشته گفت: برنامه ابلاغی حدود ۶۱ هزار و ۶۹۸ تن کود ازت برای مصرف پیش بینی شده بود که ۹۸ درصد آن تامین شد، کود فسفاته نیز بیش از ۴۵ هزار تن پیش بینی شده بود که به خاطر تحریم‌ها حدود ۵۰ درصد آن تامین شد و همچنین برنامه تامین کود پتاسه ۷۵۰۰ تن بود که حدود ۹۶ درصد ان تامین شد.

فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی هم گفت: توزیع نهاده‌های دامی منوط به عمل وارد کنندگان این نهاده‌ها به تعهدات و همچنین تخصیص ارز مورد نیاز است.

فتحی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای جهش تولید گفت: در این برنامه برای سال ۹۹ افزایش ۸۰۰ هزار تنی انواع محصولات زراعی، باغی، دامی در استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار