سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

رد برخی از مفاد طرح تحرک اقتصادی حناچی برای پایتخت

اعطا درباره لایحه محرک چرخه اقتصادی و بسته ترافیکی پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز شورا‌ها با اشاره به این نکته که کار بررسی لایحه شهردار تهران در بخش محرک‌های اقتصادی در کمیسیون مشترک آغاز شده است گفت: لایحه بسته محرک اقتصادی از سوی شهرداری تهران به کمیسیون‌ها ارجاع شد که کمیسیون برنامه و بودجه ومعماری شهرسازی به شکل مشترک کار بررسی آن را به عهده دارند و تا به امروز نیمی از لایحه بررسی شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران در تشریح جزئیات مواد لایحه محرک اقتصادی گفت: در بخشی از این لایحه شهرداری تهران اختیاراتی را درخواست کرده که می‌توان به این موضوع اشاره کرد شهرداری تهران برای مناطق خود اختیاراتی را در حوزه معماری و شهرسازی خواسته که شورای شهر مخالف برخی از بندهای آن است و در بخش دیگر می‌توان به باغ‌ها و کمک مومنانه شهرداری تهران به شهروندان اشاره کرد که در نهایت پس از جمع بندی‌های نهایی می‌توان آن را در صحن شورای شهر تهران مطرح کرد.

او با تاکید بر این نکته که تصمیم گیری‌های شورای شهر تهران در چهارچوب گفتمان و مقابله با کروناست،گفت: در بخش طرح ترافیک هر تغییری بخواهد اعمال شود باید در شورای ترافیک شهر تهران تصمیم گیری شود.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: در شورای ترافیک سه عضو از شهرداری، ۲ عضو از دولت و یک عضو از پلیس حضور دارند و باید تاکید کنم ما در شورای شهر تهران مرجع تصمیم گیر برای اجرای طرح ترافیک نیستم و این اقدام باید از سوی شورای ترافیک تصمیم گیری شود.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از بدهی ۶۹ هزار میلیاردی شهرداری تهران 


اعطا بیان کرد: در پیشنهاد‌هایی که از سوی شورای شهر تهران (کمیسیون عمران و حمل و نقل) برای ترافیک کرونایی پایتخت مطرح و ارایه شد می‌توانم به این نکته اشاره کنم که تعدادی از آن‌ها مورد بحث و اعلام نظر قرار گرفته و درخواست ما این است که در ستاد مقابله با کرونا در این باره زودتر تصمیم گیری شود.

او ادامه داد: یکی از مباحث مطرح شده در طرح کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران موضوع شناور شدن ساعت کار کارمندان بود که این پیشنهاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به برخی از انتقاد‌ها مبنی بر عملکرد ضعیف کمیسیون عمران و حمل و نقل در بحث ترافیک کرونایی گفت: این پرسش مطرح می‌شود که کمیسیون عمران و حمل و نقل برای مقابه با کرونا چه کرده است صحیح نیست، زیرا تصمیم گیری و اعلام نظر‌ها در این بخش به شکل جمعی است و باید گفت هیچ کمیسیونی در شورای شهر تهران وظیفه اجرایی ندارد و تنها به شکل نظارتی عمل می‌کند.

اعطا بیان کرد: شورای شهر تهران مصوباتی در مقابله با کرونا داشت که تعدادی از آن‌ها مصوبات حمایتی بود که از این دست مصوبات می‌توان به بخش مصوبات در بخش فعالیت‌های اجتماعی و گرمخانه‌ها اشاره کرد.

او ادامه داد: در بخش ضوابط شهرسازی در لایحه محرک اقتصادی شهرداری تهران بخشی از اختیارات را به شهرداری مناطق تفویظ کرده است که می‌توان به پیشنهاد خط آسمان اشاره کرد که ساختمان‌ها می‌توانند یک طبقه بیشتر داشته باشد که ما پیش‌تر با اجرای این دست از طرح‌ها مخالفت کرده بودیم.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: ایده‌ای که شهرداری تهران دنبال می‌کند این است که در این شرایط کرونایی که ساخت و ساز‌ها به شدت کاهش پیدا کرده  با استفاده از مشوق‌ها بتوان بخشی از کمبود درآمد‌ها در این بخش جبران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار