بار پیازی که به مقصد نرسید ،کجا می‌رفت؟

تصادف صبح امروز در محور ماهیرود _ سربیشه نشان داد پیاز هم جزو اقلام صادراتی از مرزهای خراسان جنوبیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، در تصادف امروز یک تریلی حامل بار پیاز که به سمت مرز ماهیرود در حرکت بود با یک اتوبوس تصادف کرد.

این در حالیست که تاکنون آماری از سوی گمرکات استان مبنی بر صادرات پیاز به کشورهای همسایه منتشر نشده بود.

مدیر کل گمرکات استان در زمینه عدم اطلاع رسانی صادرات صیفی جات در استان گفت: ملزم به دادن آمار همه اقلام نیستیم و تنها آمار اقلامی که صادارات بالایی دارند اطلاع رسانی می شود.

خاشی با اشاره به اینکه روزانه ۵۰ تا ۶۰ کامیون تره بار شامل پیاز، سیب زمینی، بادمجان، گوجه و .. به افغانستان صادر می‌شود افزود: از زمان بسته شدن مرز‌های پاکستان به دلیل شیوع ویروس کرونا، حجم صادرات تره بار از مرزهای استان به افغانستان افزایش یافته است.

او ادامه داد: تا زمانی که ورود این کالا‌ها به افغانستان مجاز باشد و در این کشور متقاضی وجود داشته باشد صادرات نیز ادامه خواهد یافت.

خاشی با اشاره به تصادف امروز در محور ماهیرود _ سربیشه عنوان کرد: تریلی حامل بار پیاز قطعا دارای بارنامه گمرکی بوده است، اما هنوز اطلاعاتی از اظهار یا عدم اظهار بارنامه گمرکی آن در دست نیست و این مسئله در حال بررسی می‌باشد.

مدیر کل گمرکات استان اظهار کرد: اگر بارنامه تریلی در گمرک دیگری اظهار شده باشد سند گمرکی هم دارا بوده است، اما امکان این که در زمان تصادف سند گمرکی نداشته باشد نیز وجود دارد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.