پورمحمدی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تخصیص ۵۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به مشاغل آسیب دیده

استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص ۵۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحد‌های تولیدی آسیب دیده از سوی دولت خبر داد.

پورمحمدیمحمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه‌های اقتصادی استان خود اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره شعار "جهش تولید" و تاکید وزیر کشور بر اولویت‌های اقتصادی استان‌ها، برنامه اصلی استان آذربایجان شرقی توجه به مسئله رونق تولید، حفظ واحد‌های تولیدی و توسعه واحد‌های جدید است.

او افزود: مهم‌ترین ساز و کار در نظر گرفته شده، افزایش فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و صنعتی است، زیرا نیاز‌های اصلی و اساسی کشور را تعیین می‌کنند؛ همچنین در راستای افزایش تولیدات کشاورزی، کمیته مربوطه طرح‌های خاصی را تهیه کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: طرح‌های جدیدی هم برای واحد‌های کوچک تولیدی که در اثر کرونا دچار آسیب شده‌اند، در نظر گرفتیم تا بتوانند چرخه فعالیت خود را به حرکت درآورند.

پورمحمدی یادآور شد: مشکلات واحد‌های آسیب دیده، مشکل پیچیده‌ای نیست بلکه با نقدینگی و تسهیلات می‌توان آنها را فعال کرد.

او اظهار کرد: دولت از ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده، ۵۲ هزار میلیارد تومان آن را برای واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده از بیماری کرونا را در نظر گرفته، اما سهمیه‌ای برای استان‌ها تعیین نکرده است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، بودجه‌ای را مصوب کرده، اما در حال حاضر به استان‌ها اختصاص نداده است.

بیشتر بخوانید: توسعه اقتصادی استان هرمزگان حول محور "جهش تولید" است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار