تشریح فراخوان جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (ع)

فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (ع) به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (ع) خبر داد و گفت: دبیرخانه این جشنواره در دو رده سنی کودکان و نوجوانان (۷ - ۱۸ سال) و بزرگ‌سالان (از ۱۸ سال به بالا) تا پایان ۲۸ خردادماه ۱۳۹۹ آثار متقاضیان به شرکت در جشنواره پانزدهم را دریافت می‌کند.

او اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و افزود: جلوه‌های معنوی زیارت، ارادتمندی و شیفتگی، شفاعت، درد دل، امید‌ها و آرزو‌ها و جایگاه نماز در آموزه‌های اهل‌بیت ، به‌ویژه حضرت رضا (ع) و نقش آن در سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی محور‌های این جشنواره است.

زارع بابیان اینکه فراخوان این جشنواره به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی در اختیار مخاطبین در سراسر دنیا قرارگرفته است، گفت: آئین اختتامیه این جشنواره ۸ تیرماه امسال به همراه معرفی برترین‌ها برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه بخش استانی این جشنواره به دل نوشته‌های بومی مازندران اختصاص دارد، افزود: سه اثر از نامه‌های ارسالی به زبان مازندرانی (ویژه بومی مازندران) در این جشنواره مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

زارع با اشاره به بخش ویژه این جشنواره با عنوان انتخاب یک حدیث از امام رضا (ع) با موضوع «نماز» اشاره کرد و گفت: انتخاب یک حدیث از حضرت امام رضا (علیه‌السلام) با موضوع «ایثار و شهادت» نیز در این بخش مورد توجه است.

او به اقبال عمومی دوستداران حضرت رضا (ع) از سراسر دنیا به جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (علیه‌السلام) اشاره کرد و افزود: شرکت‌کنندگان این بخش می‌توانند از تمامی کشور‌ها باشند و شرکت در این بخش محدودیت سنی ندارد.

مسئول نمایندگی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه‌السلام) در استان مازندران گفت: نامه‌هایی که به دبیرخانه این جشنواره می‌رسد پس از عبور از مرحله داوری و نهایی شدن هم‌زمان با معرفی برترین‌ها در کتابی تحت عنوان نجوای دل چاپ و روانه بازار نشر می‌شوند.
 
زارع بابیان اینکه فرآیند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی mazandaran.shamstoos.ir و portal.shamstoos.hr انجام می‌شود، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره در صورت عدم دسترسی به ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق سایت جشنواره می‌توانند اثر خود را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره ۰۹۳۸۱۹۴۲۱۳۳ ارسال نمایند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.