لزوم رصد و پایش مزارع گندم از لحاظ آفات و بیماری‌ها

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم رصد، پایش و کنترل عوامل خسارت زای گیاهی ازجمله علف‌های هرز، آفات وبیماری‌ها بویژه آفت سن غلات و بیماری‌های زنگ زرد و لکه نواری گندم در مزارع غلات استان تاکید کرد.

علی عیدی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،اظهار کرد : با مبارزه به موقع با علف‌های هرز، تغذیه مناسب و مبارزه با آفات و انواع بیماری‌های گیاهی می‌‌توان تولید را افزایش و از هدررفت محصولات زراعی جلوگیری کرد.

عیدی ادامه داد: کارشناسان و مروجین پهنه باید با همکاری وهماهنگی با کارشناسان حفظ نباتات با مشاهده علائم اولیه آفات و بیماری‌ها در مزارع غلات، در سریع‌ترین زمان ممکن جهت مبارزه و مقابله با بیماری‌ها راهکارهای مقتضی را به گندمکاران ارائه کنند.

او گفت: با توجه به بارندگی های مطلوب بهاره با افزایش رطوبت، بیماری زنگ گندم و انواع بیماری‌های قارچی در سطح مزارع شیوع پیدا می‌کند و با حفظ ۳برگ انتهایی بوته های گندم که حدود ۹۰درصد تضمین کننده عملکرد را به عهده دارند، می توان راندمان تولید را افزایش داد.

عیدی تاکید کرد: در شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا ویروس در جامعه، تامین امنیت غذایی از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و در وضعیت فعلی باید از هدررفت حتی یک کیلوگرم محصول کشاورزی جلوگیری به عمل آوریم.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.