۹ میلیون دلار صرفه جویی ارزی، دستاورد یک شرکت دارویی در البرز

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان البرز گفت: شرکت تماد با تولید ماده موثره هیدروکسی کلروکین، ۹ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حسین فلاح نژاد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست تقدیر هفته کارگر در شرکت تولید مواد اولیه داروپخش (تماد)، بزرگترین تولید کننده مواد اولیه دارویی خاورمیانه گفت: این شرکت با تولید ماده موثره هیدروکسی کلروکین برای تهیه داروی موثر در خط درمان بیماری کرونا و تامین نیاز دارویی کشوردر این زمینه توانسته است قریب به ۹ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است که باعث افتخار و بالندگی در استان، کشور و در جهان است.

حسین فلاح نژاد ضمن تقدیر از خدمات شرکت تماد که در زمان شیوع ویروس کرونا با تمام توان وبسیار شایسته در جهت تولید داروی موثر در درمان کرونا وارد عمل شد، گفت: در ایام شیوع بیماری کرونا در کنار خدمات ایثارگرانه کادر درمان وپزشکی که در خط مقدم مبارزه با بیماری عمل کردند بخش مهم دیگری نیز در صنعت با تمام قوا در جهت تولید ملزومات بهداشتی و دارو‌های مهم در درمان بیماری کووید ۱۹ بی ادعا و متعهدانه تلاش کردند که نمونه آن شرکت تماد است.

فلاح نژاد با تاکید بر این که تلاش و توانمندی‌های متخصصان و تولید کنندگان ایرانی موجب استقلال و خودکفایی کشور به ویژه در ایام تحریم‌های ظالمانه می‌شود، گفت: نیرو‌های این شرکت همواره از گذشته تا به حال با تولیدات جدید و نو آورانه به عنوان کارگران و تولید کنندگان نمونه استان در جشنواره‌های کارگر نمونه خوش درخشیده اند و اکنون نیز بعنوان بزرگترین تولید کننده مواد اولیه دارویی خاورمیانه به تولید وصادرات محصولات با کیفیت به ۴۰ کشور جهان اقدام کرده است و این نشان از روحیه جهادی وحس اعتماد به نفس ناشی از تعهد وتخصص مدیران و کارکنان آن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که تلاش مضاعف برای جهش تولید و ایجاد خودکفایی در شرایط بحران و تحریم، نیاز اصلی کشور است افزود: حمایت از نیروی انسانی متخصص و متعهد که در جهت استقلال و خودکفایی کشور فعالیت می‌کنند گام اساسی در تحقق جهش تولید است و باید به آن توجه جدی کرد.

حمیدرضا علی پور مدیر عامل این شرکت نیز در خصوص فعالیت‌های این واحد تولیدی بویژه فرایند ساخت ماده موثره هیدروکسی کلروکین برای تولید قرص‌های این دارو در درمان کرونا در سال ۹۸ و سال جاری، تولید محصولات نارکوتیک و غیر نارکوتیک و تامین دارو‌های تخصصی دیگر و نیز اقدامات موثر در جهت پیشگیری از بیماری کرونا در محیط کارخانه برای کارگران مانند غربالگری، فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی وسایر اقدامات حفاظتی بهداشتی در محیط کار این شرکت توضیحاتی را ارائه کرد.

در پایان از خدمات مدیرعامل این شرکت از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولین سازمان بسیج کارگری استان ونیز ۸ کارگر و کارمند متخصص ونمونه این واحد به مناسبت هفته کارگر با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است کارکنان و مدیران این واحد تولیدی دارویی در راستای اجرای شیفت ایثار در استان به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کرده اند تا درآمد‌های یک روز کاری خود را در قالب بسته‌های معیشتی به کارگران آسیب دیده از کرونا هدیه دهند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار