بررسی مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی در جلسه دادگستری

در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اداره کل دادگستری استان مرکزی مشکلات صنایع بزرگ بررسی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اداره کل دادگستری استان مرکزی که اولین جلسه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی مسئولان قضایی بود مشکلات صنایع بزرگ از جمله شرکت‌های آذرآب، هپکو واگن پارس، ماشین سازی و شرکت نخ خمین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی مشکلات صنایع بزرگ استان مرکزی در جلسه دادگستری

ملک محمدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دبیر ستاد استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در حاشیه این جلسه خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  در خصوص مصوبات  گفت: با توجه به اینکه سال ۹۹ به فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده و بخشی از بحث‌های مربوط به حمایت از سرمایه‌گذاری و واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی مربوط به قوه قضائیه است در راستای چالش‌ها و مشکلاتی که واحد‌های تولیدی در زمینه بحث‌های مربوط به اموال ماشین آلات و مواد خام و اولیه دعاوی که همیشه وجود دارد بحث شد.

ملک محمدی افزود: یکی از مصوباتی که در جلسه امروز ستاد ما داشتیم جدیت و پیگیری در جهت مقابله با قاچاق بود که قاچاق کالا و ارز حتماً باید به صورت جدی در موادی استان پیگیری و قاچاق هرچقدر کاهش پیداکند منجر به افزایش تولید داخلی خواهد بود که بیشتر از سال‌های قبل را پیگیری خواهد کرد.

او اضافه کرد: بحث دیگر در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی و شناسایی هر یک از آسیب‌های واحد‌های تولیدی بود تا به صورت تخصصی ورود ورسیدگی کنیم و به کمک مسئولین دولتی و استانداری محترم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

دبیر ستاد استانی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه بیان کرد: بحث دیگر جلوگیری از تولید مواد اولیه، ماشین آلات واحد‌های تولیدی در خط است که باید جلوگیری کنیم و واحد‌های تولیدی را به مرحله جهش تولید برسانیم و همچنین حمایت از کارآفرینان و کسانی که دارای اندیشه در زمینه تولید هستند.

او ادامه داد: بحث مهم دیگر که درجلسه امروز مورد توجه قرار دادیم تشکیل دادگاه‌ها و شعب تخصصی در تمام حوزه قضایی دادگستری استان در جهت حمایت از کارآفرینان و واحد‌های تولیدی هست که انشاالله آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم.

ملک محمدی تصریح کرد: آخرین مصوبه جلسه هم بازدید نوبه‌ای از واحد‌های فعال غیر فعال و نیمه تعطیل هستند و اینکه مشکلات این واحد‌ها در همان کارخانه بررسی و پیگیری جهت حل مشکلات آن‌ها انجام شود.

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید از مسئولان خواست تا با تشکیل کارگروه تخصصی در صنایع، بازدید‌های هدفمند و مستمر و برنامه‌ریزی دقیق برای برون رفت از رکود صنعتی تلاش شبانه‌روزی برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.