مارک زاکربرگ اعضای هیت مدیره خود را اخراج کرد

مارک زاکربرگ قصد دارد تا با اخراج برخی از مدیران شرکت خود، قدرت و کنترل بیشتری را بر روی مدیریت فیسبوک کسب کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های اخیر درباره شرکت فیسبوک حاکی از آن است که مارک زاکربرگ، مدیر عامل این مجموعه تصمیم گرفته تا برخی از اعضای هیت مدیره را که مخالف تصمیمات او بودند از فیسبوک اخراج کند و افراد دیگری را جایگزین آن‌ها قرار دهد. بر اساس این اطلاعات زاکربرگ تا به حال دو نفر از مدیران خود را از این مجموعه خارج ساخته است.

اطلاعات کامل از اقدامات عجیب مارک زاکربرگ

تصمیمات اخیر مارک زاکربرگ باعث شده که این فرد کنترل بیشتری بر روی اعضای تیم خود و همچنین مدیریت بر روی فیسبوک به دست آورد. وی طی ماه‌های گذشته نیز سعی داشته تا آبروی از دست رفته فیسبوک را با انجام اقداماتی بر علیه ویروس کرونا از اذهان عمومی پاک کند و با این عمل شکایات پیش آمده از خود را به پشت پرده‌های رسانه ببرد. آن طور که به نظر می‌آید مارک زاکربرگ قصد دارد تا با اخراج برخی افراد و همچنین کمک‌های مختلف برای مبارزه با کرونا، سیاست‌گذاری‎‌های خود را تغییر داده و رسوایی‌های خود را بپوشاند. فیسبوک طی سه سال گذشته از سوی افراد و دولت‌های زیادی مانند استرالیا و برزیل مورد شکایت قرار گرفته بود چرا که بسیاری از اطلاعات شهروندان این کشور‌ها توسط این شرکت مورد استفاده و کسب درآمد قرار گرفته بود.

مارک زاکربرگ اعضای هیت مدیره خود را اخراج کرد

مارک زاکربرگ پیش‌تر سعی داشت تا با حضور در دادگاه و وعده دادن در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از قوانین حفاظت از اطلاعات کاربرانش دفاع کند. این در حالی است که بیش از ۸۷ میلیون کاربر پلتفرم فیسبوک مدعی شده‌اند که اطلاعات آن‌ها بدون اجازه منتشر شده و در دست مراکز مختلف قرار گرفته است. فیسبوک به دنبال اتحامات خود ناچار شد تا مبلغ ۵ میلیارد دلار را به فدرال آمریکا بپردازد.

گفتنی است این جزیمه تنها برای فدرال آمریکا بود و شرکت فیسبوک تا به حال به کشور‌های زیادی برای دلیلی مشابه جریمه پرداخت کرده است. از این جهت به نظر می‌آید شرکت فیسبوک سعی دارد تا با به نمایش گذاشتن تغییرات، افکار مردم را به سوی بخشیده شدن مجموعه خود سوق بدهد.


بیشتر بخوانید: قوانین جدید Airbnb برای پاکسازی ویروس کرونا از محل‌های اقامتی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار