رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا تاکید کرد:

در روزهای کرونایی از بیماری سالک غافل نشویم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: در این روز‌ها که همه درگیر بیماری کرونا شده‌اند، نباید مبارزه با بیماری سالک به فراموشی سپرده شود بلکه باید ادامه یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر خالقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: بیماری سالک در شهرستان فسا با پیگیری ها، همکاری‌ها و تلاش‌های بخشداران، شهرداران، شورا‌ها و دهیاران بخش‌ها و نیرو‌های بهداشتی با اجرای برنامه‌های جونده کشی و آگاه سازی مردم مهار شده است.

او، تصریح کرد: نباید دوباره وارد خیز ابتلا به سالک در شهرستان فسا شویم.

خالقی ادامه داد: بیماری پوستی سالک با گزش حشره که دربدن جوندگان مانند موش لانه می‌کند، رخ می‌دهد و اگر درمان نشود اثر همیشگی برپوست می‌گذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا  افزود: انگلی به نام لیشمانیا باعث ایجاد این بیماری می‌شود که این انگل از راه گزش نوعی پشه که به پشه خاکی یا پشه کوری معروف است، انتقال می‌یابد.

او، اضافه کرد: این پشه‌ها همچنین در مکان‌های گرم و مرطوب مثل زیرزمین‌خانه‌ها، فضا‌های متروک، پشت لوازم و اشیای ثابت منزل زندگی می‌کنند.

خالقی اظهار کرد: بیماری کرونا قبل از اینکه واکسن و دارو لازم داشته باشد، نیاز به واکسن اجتماعی دارد و شهروندان باید اصول بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا تاکید کرد: رمز پیروزی علیه کرونا و شکست این بیماری، بیماریابی و قرنطینه کردن است همچنین طرح فاصله گذاری هوشمند و فاصله گذاری فیزیکی در حال اجرا بوده، که این طرح دارای آزمون و خطا است.

او، گفت: اگر به هر دلیلی وارد اوج شیوع بیماری کرونا شویم و روند مبتلایان صعودی باشد، برای مدتی دوباره فعالیت کسبه‌ها  محدود و تعطیل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا بیان کرد: مردم باید برای خفاظت از سلامت خودشان اقدام کنند و  در ستاد محلات نیز باید کار به خود مردم سپرده شود تا  نتایج  بهتری بدست آید.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار