تولید محصولات گلخانه‌ای در ۶۷ هکتار گلخانه در خراسان شمالی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۶۷ هکتار گلخانه در خراسان شمالی محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدعلی شریکیان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  افزود: از این میزان ۵۹/۵  هکتارسبزی و صیفی،۰/۵ هکتار توت فرنگی، ۲/۳ هکتار گل و گیاهان زینتی و  ۱/۵ هکتار نشاء و ۲/۲ هکتار آلوورا و سایر گیاهان دارویی است.

شریکیان افزود: امسال با بهره برداری از ۲۳ طرح در دست اجرا به مساحت ۸ هکتار با تامین تسهیلات مصوب سال ۹۸ به مبلغ ۲۳۶ میلیارد ریال، هزار و ۸۰۰ تن به ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای خراسان شمالی افزوده شود و ۸۰ شغل مستقیم و ۲۳۰ شغل غیر مستقیم ایجاد شود.

او  میزان تولید سالانه محصولات گلخانه‌ای این استان را ۱۷ هزار تن عنوان کرد.

شریکیان با بیان اینکه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و انتقال بخشی از زراعت سبزی و صیفی در فضای باز به محیط‌های کشت گلخانه‌ای از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است افزود: در سال ۹۸ تعداد ۳۹۳ مجوز تاسیس احداث گلخانه و ایجاد سایبان در باغات در سطح ۷۰ هکتارصادر شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی اظهار کرد: ایجاد سایبان در باغات به عنوان یک محیط کنترل شده، سبب کاهش مصرف آب، بهبود کمی و کیفی تولیدات باغبانی و کنترل نسبی سرمازدگی می‌گردد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.