بلومبرگ: آمریکا در حال ساخت ۴۸ پایگاه جنگ الکترونیکی در فضاست

نیروی فضایی آمریکا در تلاش است تا با ساخت پایگاه‌های زیرزمینی، ماهواره‌های مخابراتی روسیه و چین را در صورت بروز یک درگیری احتمالی مختل کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، نیروی فضایی آمریکا در حال ساخت ۴۸ پایگاه جنگ الکترونیک طی هفت سال آینده به منظور مقابله با ماهواره‌های روسی و چینی است.

بنا به نوشته بلومبرگ اولین سامانه از این نوع جنگ افزار ماه پیش، پس از سال‌ها تلاش، عملیاتی شد.

نیروی فضایی آمریکا تحویل ۱۶ نوع دیگر از این جنگ افزار‌ها را بر عهده گرفته است. نیروی فضایی آمریکا همچنین در حال توسعه سامانه جدیدی به نام Meadowland است که سبک‌تر بوده و می‌تواند نرم افزار‌های به روز شده و نیز فرکانس‌های بیشتری را شامل شود.

بنا به نوشته بلومبرگ، نیروی فضایی آمریکا همچنین در حال ساخت پایگاه‌های زمینی به منظور مهار ماهواره‌های این دو کشور در ابتدای یک درگیری است.

مقامات دفاعی آمریکا مدتهاست از تبدیل فضا به میدانی برای نبرد با رقبا صحبت می‌کنند. نیروی فضایی آمریکا اخیرا مدعی شد روسیه و چین با هدف به مخاطره انداختن قابلیت‌های فضایی آمریکا، فضا را نظامی کرده اند و واشنگتن حق دفاع از خود را دارد.

مقامات آمریکایی همچنین روسیه را به ارسال یک موشک ضدماهواره در هفته‌های اخیر به فضا متهم می‌کنند.

از سوی دیگر آژانس فضایی روسیه اخیرا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش است تا از طریق صدور فرمانی اجرایی زمینه تصرف دیگر سیاره‌ها را فراهم سازد. سازمان فضایی فدرال روسیه با اعلام اینکه ترامپ به خود اجازه تصرف دیگر سیاره‌ها را می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرد که با استناد به یک فرمان اجرایی به دنبال تصرف دیگر نقاط جهان است.

سازمان فضایی روسیه با اشاره به فرمان جدید رئیس‌جمهور آمریکا یادآور شد تلاش برای بهره برداری از فضا و برنامه ریزی‌های ستیزه جویانه برای تصرف دیگر سیاره‌ها در تعارض با همکاری ثمربخش کشور‌ها با همدیگر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار