اهدای نخستین پلاسمای بیمار بهبودیافته از کرونا در استان سمنان

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: بیمار بهبودیافته از کرونا با مراجعه به پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) این استان، پلاسمای خود را برای کمک به نیازمندان اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: پویش شکرانه سلامت با جمع‌آوری و ذخیره پلاسمای بهبود یافتگان از کرونا با هدف تامین نیاز‌های پیش‌بینی شده مراکز درمانی در پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) سمنان آغاز شد.

او با اشاره به تاثیر مثبت پلاسمای خون بهبود یافتگان این بیماری در بهبودی سایر بیماران کرونا تصریح کرد: بهبودیافتگان کرونا می‌توانند به شکرانه بازیابی سلامتشان پلاسمای خون خود را اهدا و بیماران کرونایی را در این روز‌های سخت یاری کنند.

بغدادی با اشاره به اینکه ذخیره پلاسما با رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی انجام می‌شود، بیان کرد: داوطلبان اهدای پلاسما، معاینه و مشاوره می‌شوند و پس از انجام برخی آرمابش‌ها در صورت دارا بودن شرایط لازم از آنان پلاسما دریافت می‌شود.

بهبود یافندگان کووید ۱۹ که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای‌خون می‌توانید با مراجعه به پایگاه انتقال خون امام رضا (ع) سمنان پلاسما اهدا کنند و در این کار خیر سهیم باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار