توسعه خوشه چاقو راهکاری کارآمد در ساماندهی مشاغل این حوزه است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: توسعه خوشه چاقو راهکاری کارآمد در ساماندهی مشاغل این حوزه است و توانمندی‌های صنعت گران استان زنجان را ارتقا می‌بخشد.

توسعه خوشه چاقو راهکاری کارآمد در ساماندهی مشاغل این حوزه استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیرارجمند اعلام کرد: قرارداد این خوشه سال ۱۳۹۷ امضاء شد و بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید بر عامل توسعه خوشه چاقو، برنامه­‌های سال اول تدوین و اجرا شد.

ارجمند افزود: برنامه‌هایی انجام یافته در این یک سال شامل، راه اندازی وب سایت، تهیه کلیپ، انتشار نشریه، معرفی خوشه از طریق صدا و سیما و تهیه بانک اطلاعاتی از ذینفعان خوشه می ­باشد. 

او گفت: صنعتگران چاقو توانمندی­های بسیاری در این عرصه دارند که به واسطه این مدل می­ توان توانمندی‌های آنان را ارتقا بخشید و می‌توان گام‌های بلندتری در این زمینه برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: در زنجیره ارزش صنعت چاقوسازی، نقاط ضعف و قوت، تهدید‌ها و فرصت­ها، روش حل مشکلات و مسائل احصاء می‌شود.

ارجمند چاقوسازی را صنعت و هنر تاریخی استان زنجان خواند و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه تولید و فروش چاقو در کشور و نیاز این صنعت به حمایت، تشکیل خوشه صنعت چاقوی زنجان را در اولویت قرار گرفته است.

او بیان کرد: این توسعه خوشه یک مدل سه ساله است که در صورت بومی سازی دستاورد‌های قابل توجهی خواهد داشت، اضافه کرد: مهمترین دستاورد این توسعه خوشه موجب اعتمادآفرینی و ظرفیت سازی میان جامعه در این زمینه خواهد شد.

ارجمند خاطرنشان کرد: فرش دستبافت، کفش، روی و چاقو خوشه‌های شناسایی شده در استان زنجان هستند که با احتساب صنعت چاقو تاکنون ۴ خوشه صنعتی در این استان تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.